Rozhodnutí ministerstva vítá i Pavel Golasowski, který pravidelně jezdí z Brna do Ostravy. Velký městský okruh mu podle jeho slov pomůže. „Vyjet z Brna na dálnici D1 mi trvá stejně dlouho jako cesta do Ostravy. Pokud stavba městského okruhu dopravu zrychlí, bude to skvělé,“ uvedl.

Námitky přitom zástupci spolku podali již loni v červenci. „Spolek se zapojil pouze do jedné části povolování stavby, v níž navíc nic nenamítal. Nechápu, proč tedy podal odvolání nyní. Může jít i o účelový krok,“ komentoval tehdy situaci bývalý náměstek primátora Richard Mrázek.

První etapa stavby v Žabovřeské zahrnuje území od vyústění budoucího tramvajového tunelu po Kníničskou radiálu. Její součástí bude i oprava silničního mostu přes Žabovřeskou ulici. První část stavby má stát 350 milionů korun.

Ve druhé etapě dělníci prorazí tunel pro tramvaj, přeloží tramvajovou trať a rozšíří stávající silnici.

Stejní aktivisté napadli i projekt elektrifikace a zdvoukolejnění trati z Brna do Zastávky u Brna.