Chystají se další kroky. V Olomouci přibudou radary a připraveno je zavedení takzvané celočervené zóny v Hamerské a Přerovské ulici a na Švýcarském nábřeží, kde v noci semafor nepustí řidiče, pokud nepojede povolenou rychlostí. Jedno z opatření by mělo pomoci lidem v Nedvězí, kteří už kvůli situaci v dopravě sepsali petici.

Zrekonstruované přerovské nádraží po první etapě modernizace železničního uzlu dokončené v roce 2014
Hanou projedou vlaky rychleji. Začal další díl modernizace železnice

Olomoučtí strážníci ve druhé polovině minulého roku zjistili 472 řidičů, kteří při parkování kamionů porušili zákaz nočního stání. Celkem 172 případů přestupků vyřešili pokutou na místě či přes složenku, v 74 případech bylo chování neukázněného řidiče řešeno domluvou a zbývajících 226 přestupků bylo předáno k řešení příslušnému správnímu orgánu.

„Oproti jaru minulého roku, kdy se situace zhoršovala, začalo postupně takových přestupků výrazně ubývat. Naši i zahraniční dálkoví řidiči si mezi sebou celkem rychle řekli, že v Olomouci jsou přestupky řešeny důsledně a poměrně přísně. Přesně to také bylo naším cílem,“ hodnotil primátor Miroslav Žbánek.

Nový most přes Moravu v Komenského ulici (u Bristolu) v Olomouci. V pozadí most na Masarykově třídě. 24. ledna 2020
Most u Bristolu otevře naplno v únoru, záhy zavřou Masarykovu

Město chce postihy i změnou dopravního značení řešit i další problémy, kdy se někteří dálkoví řidiči pokoušejí dodržování předpisů nějak obejít, zejména v době mezi vyložením zboží a nakládkou nového.

„Například v Holické ulici ráno po vyložení zboží odjede samotný tahač a na místě nechá odstavený návěs bez registrační značky, případně zde řidiči nechávají celý kamion a odjedou domů vlakem,“ popisoval ředitel Městské policie Olomouc Pavel Skalický.

Více radarů a měření

Ke zvýšení bezpečnosti na silnicích v Olomouci by mělo přispět i zavedení radarového měření rychlosti v Přerovské ulici. „Nejde primárně o vybírání pokut, ale o prevenci, a je prokázáno, že měření rychlosti je jeden z nejúčinnějších nástrojů takové prevence,“ sdělil k chystané novince náměstek primátora Martin Major.

„Ve druhém pololetí letošního roku očekáváme také rozšíření nabídek na nejmodernější mobilní radary. Město proto s výběrem modelu radaru vyčká, protože chce mít před zvolením finálního řešení možnost co největšího výběru,“ informovala radnice.

Spolu s komisemi městských částí vedení města vytipovalo kritické lokality, kde se často porušuje povolená rychlost, a právě zde budou nyní probíhat mnohem častější policejní kontroly rychlosti. Týká se to zejména ulic Jižní, Velkomoravská a Přerovská.

Vizualizace přístavby k Červenému kostelu v Olomouci
Velká proměna Červeného kostela má před startem. Kdy bude hotovo?

Připraveno je i další opatření, a to zavedení tzv. celočervené zóny v Hamerské a Přerovské ulici a na Švýcarském nábřeží. „Toto opatření funguje zjednodušeně tak, že v noci na semaforech svítí červená, a pokud přijíždí vozidlo povolenou rychlostí, reaguje systém spuštěním zelené. Pokud vůz rychlost překračuje, zůstane svítit červená a donutí tak řidiče zastavit,“ vysvětlil mluvčí radnice Michal Folta.

Potíže s kamiony a další aktuální dopravní otázky v Olomouci od loňského roku řeší pracovní skupina složená ze zástupců města, městské a státní policie a celní správy.

Zlepší se to v Nedvězí?

Na posledním jednání se podle radnice kromě parkování kamionů hovořilo také o průjezdu nákladních aut nad 12 tun městskou čtvrtí Nedvězí. „V tomto ohledu nyní připravuje město praktické opatření společně s Olomouckým krajem a státní policií,“ informoval mluvčí radnice Michal Folta.

Lidem v Nedvězí už došla trpělivost a sepsali petici požadující omezení tonáže vozidel a realizaci opatření, která by zpomalila dopravu a zvýšila bezpečnost chodců.

Průjezd Nedvězím
Chceme přechody, chodník a klidnější provoz! V Nedvězí lidem došla trpělivost