Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrava Svinov: u nádraží se konečně začne kopat

Ostrava - Společnost Skanska stáhla svůj protest, nic nebrání tomu, aby konečně začala proměna Svinovských mostů a revitalizace svinovského přednádraží.

14.4.2011
SDÍLEJ:

Vizualizace rekonstrukce Foto: archiv

Sice o rok později, ale přece jen se v červnu začne před vlakovým nádražím ve Svinově stavět. Pokud všechno půjde dobře, v březnu 2013 by tu pak měl stát moderní dopravní terminál a „omlazené“ Svinovské mosty. Nic už totiž nebrání tomu, aby představitelé Ostravy podepsali smlouvu se zhotovitelem stavby a v červnu se tu poprvé „koplo“.

Investor, tedy město Ostrava a Moravskoslezský kraj, už firmu, která dostala rozsáhlou stavbu na starost, vybral loni na podzim.

Nejlepší nabídku přineslo sdružení firem IMOS Brno a SDS Exmost. Neúspěšní uchazeči o zakázku se však ohradili, proto se zahájení stavby oddálilo.
Společnost Skanska, která se ve výběrovém řízení umístila na třetím místě, podala na počátku loňského prosince návrh na přezkum Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Porušení zákona o veřejných zakázkách

Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj v březnu uvedl, že úřad vydal v této věci prvostupňové rozhodnutí.
„Podle něj zadavatel porušil zákon o veřejných zakázkách. Nicméně toto drobné porušení nemělo vliv na výběr nejvhodnější nabídky,“ řekl Rafaj s tím, že proti tomuto rozhodnutí byl podán rozklad, a bude tedy posuzováno ve druhostupňovém řízení.

Na to nakonec nedošlo, protože Skanska další námitku stáhla.

„V průběhu května podepíšeme smlouvu se zhotovitelem. Jsem rád, že se nám podařilo stavbu vysoutěžit za poloviční peníze. Projekt počítal s částkou 796 milionů korun, vítězné sdružení firem zakázku udělá za něco málo přes 398 milionů. Ušetříme tak hodně peněz. Už nyní připravujeme další projekty,“ uvedl ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD).

Tvrdí, že antimonopolní úřad a také dva odborné posudky VŠB-–TUO a ČVUT Praha potvrdily, že cena není mimořádně nízká, a že je možné za tuto sumu v požadované kvalitě rekonstrukci provést. „Firmy jedou v současnosti na krev. Protože jde o projekt dotovaný Evropskou unií, bude zajištěn ještě přísnější dohled na průběh stavby,“ řekl primátor Kajnar.

Po renovaci přednádražního prostoru ve Svinově tu vznikne moderní dopravní terminál, který propojí Svinovské mosty s vlakovým nádražím. Součástí revitalizace bude přesun starého autobusového terminálu pod mosty, vybudování nového přestupního systému s eskalátory, výtahy a přístupy pro zdravotně postižené a rekonstrukce samotných Svinovských mostů.

Projekt funkčně i architektonicky navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly Českých drah včetně přímého přednádražního prostoru. Další více než jednu miliardu korun chce do přednádražního prostoru investovat soukromý developer Svinov Centrum. Plánuje tu postavit nové třípatrové obchodní molo. Díky tomu se pak cestující „suchou nohou“ dostane ze Svinovských mostů na vlakové nádraží.

Jak bude rekonstrukce probíhat

První fáze bude trvat přibližně tři čtvrtě roku. Zprovozněn bude nejprve průjezd pod Svinovskými mosty v trase nového prodloužení Peterkovy ulice. Zrekonstruována bude také Bílovecká ulice, kde vzniknou dva kruhové objezdy. Zároveň dojde také k rekonstrukci kanalizace. V této fázi budou s určitými omezeními muset počítat pěší, kteří nebudou moci chodit po náspu mezi železniční stanicí a mosty, ale kolem tržnice a dnešního autobusového stání.

Druhá asi roční fáze bude zaměřena na Svinovské mosty, renovována bude jejich silniční i tramvajová část. To si vyžádá i dlouhodobé odklony dopravy, která bude v tomto období svedena na aktuálně nerekonstruovanou část mostů. Nedojde sice k úplné uzavírce, ale průjezdnost území se sníží o třetinu. Po Svinovských mostech nyní denně projede zhruba osmačtyřicet tisíc automobilů. V této části rekonstrukce bude pro řidiče nejlepší se mostům zcela vyhnout. Náhradní alternativou se nejspíš stane Rudná ulice a dálnice D1.
TROCHA ČÍSEL
Financování rekonstrukce
Město Ostrava 287 milionů korun (z toho dotace ROP 264 mil. korun)
Moravskoslezský kraj 99,5 milionu korun
Ostatní náklady 11,74 milionu korun
Celkem 398,24 milionu korun

Autor: Miroslava Chlebounová

Místo události:
14.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
5 13

Pohledem Kateřiny Perknerové: Okamurovy řeči

Ksenija Sobčaková

Televizní moderátorka Sobčaková chce kandidovat proti Putinovi

Káva pro páníčka, dort pro psa. Tak to vypadá v Punťově psí cukrárně

Narozeninové oslavy dětí už nefrčí. Nyní máte možnost zařídit jedinečnou party svému psovi, a to se vším všudy. Překvapte tak svého miláčka na jeho velký den dortem, zákusky nebo i zmrzlinou, a to v Punťově první psí cukrárně na pražském Jarově. Pozor ale abyste si psí pamlsky nespletli s klasickými dezerty.  

Tatra drtí kopce a Zeman rozverně poplácává: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. října 2017.

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Na první pohled jde o nepatrnou změnu jednoho slůvka ve vyhlášce. Ve skutečnosti ale může mít dopad na tisíce českých pacientů. Zvýší se jim totiž doplatky za léky. Podle některých odborníků budou muset lidé platit až o třetinu víc.

Ruské kolo v centru Mladé Boleslavi? Nápad budí vášně

/ANKETA/ Ten nápad má dvě polohy. Jedni jsou z něho nadšeni a ti druzí si klepou na čelo. Boleslavská radnice totiž vypustila informaci, že o prosincových adventních trzích uvažuje, že by v centru města instalovala obří ruské kolo. Až třicetimetrové!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení