Vozy mají v budoucnu jezdit například po tratích Praha – Berlín - Hamburk, z Prahy přes Brno a Břeclav do Vídně nebo z Prahy přes Brno a Břeclav do Budapešti. „S lokomotivami Vectron od společnosti Siemens máme velmi dobré zkušenosti. V současnosti provozujeme už osmnáct strojů a další používá naše dceřiná firma ČD Cargo," sdělil náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

Výhodou u těchto lokomotiv je snadný a rychlý obrat vlaků v koncových stanicích, což šetří čas cestujících i zjednodušuje dopravní provoz. „Můžou jezdit i s českými railjety," doplnil Kraus.

Výstava Brněnské neony: Světelné girlandy v ulicích města Brna představuje výsledky designerské soutěže na podobu nových světelných girland v pěti brněnských ulicích. Návrhy včetně vítězného Jana Macháta, Michala Okleštěka a Veroniky Šmírové z českého stu
Girlandy v centru Brna: výstava ukazuje jejich novou podobu, podívejte se

Nové lokomotivy Vectron najdou uplatnění všude tam, kde je už zavedena nebo se chystá zavedení rychlosti 230 kilometrů v hodině. „Díky moderním vlakům na rychlých tratích chceme oslovit další zákazníky, nabídnout alternativu k autům a letadlům s vysokým podílem produkce oxidu uhličitého a posílit postavení železnice jako důležitého dopravního systému ve střední Evropě,“ doplnil člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta.

Generální ředitel Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal zdůraznil, že rychlá a pohodlná doprava cestujících bezemisní železnicí je v době, kdy je všeobecně velmi vnímána naléhavá potřeba oprostit dopravu od závislosti na spalování fosilních paliv, velmi důležitým krokem.

Lokomotivy pro České dráhy budou vyrobeny v závodě v Mnichově. Siemens je začne postupně dodávat od prosince 2025.