Vůz byl ve vlaku řazený jako třetí od konce, v Břeclavi byl načas krátce po 9. hodině. Mezi cestujícími se našli cizinci i čeští nadšenci do vlaků, obsazena byla téměř všechna místa. Do Bohumína vlak dorazil po 11.00.

Panoramatických vozů Apm61 Panorama SBB v roce 1991 zakoupilo 12. Určené byly pro vlaky EuroCity, které projíždějí regiony s výhledy na horskou krajinu nebo údolí podél řek, například přes Alpy nebo údolím Rýna. SBB je nasazovaly na spoje ze Švýcarska do Itálie, Francie, Německa, Nizozemí nebo do Rakouska.

„Díky velkým obloukovým panoramatickým oknům má cestující až o 90 procent větší výhled oproti klasickému vozu a úhel, který může sledovat ze svého místa je o 25 až 40 procent větší. Navíc je podlaha v panoramatickém voze výš než v běžných vagónech, a tak mají cestující o něco lepší výhled i při jízdě kolem protihlukových stěn," popsal v tiskové zprávě mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Oslavy 125 let tratě Číčenice - Týn nad Vltavou se konaly v sobotu 10. června.
Do Týna se vrátily vlaky. Přijel Kafemlejnek, Hydra, Stadler i Orchestrion

Třicet let staré vozy jsou určené pro mezistátní provoz dálkových vlaků. Jsou klimatizované a mají 54 míst k sezení. Mohou jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. V roce 2010 prošly modernizací, kdy vozy získaly například i elektrické zásuvky pro napájení přenosné cestovní elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony.

Vlak vyjíždí denně v 5:25 ze Štýrského Hradce, v polském Přemyšlu by měl být v 16:48. Z Břeclavi jezdí denně, odjezd má v 09:10. Panoramatický vůz je určený pro cestující první třídou.

„Platí v něm běžné jízdenky první třídy a doporučená je rezervace místa. Cena Flexi základní jednosměrné jízdenky pro první třídu v úseku Břeclav – Ostrava hlavní nádraží je 433 korun. V případě cesty z Ostravy do Grazu přes horskou železnici Semmeringbahn je cena jednosměrné Včasné jízdenky Evropa do panoramatického vozu od 1181 korun," uvedl mluvčí.