Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkování pod zemí? Ve Zlíně těžko

Zlín - Zlíňané v příštích letech nebudou s největší pravděpodobností moct parkovat převážně pod zemí. Zato na povrchu se po zbrusu nových třech stech kilometrech chodníků projdou už za pár let.

13.5.2011 3
SDÍLEJ:

Jiří ViktorínFoto: DENÍK / Archív

„Projekt Chodníky 300 by měl být připraven na 100 procent od roku 2012,“ přislíbil v on-line rozhovoru pro Zlínský deník radní a zastupitel města Zlína Jiří Viktorín.

Na otázku čtenáře Ondřeje Hostaše, zda se budou stavět parkoviště pod zemí, reagoval s tím, že jejich budování je nesmírně ekonomicky náročné. „Zlín se nachází v údolní nivě řeky Dřevnice a geologické podmínky v této lokalitě jsou velmi složité. Ani na sídlišti Jižní Svahy nejsou příhodné geologické podmínky pro umístění parkování do podzemí,“ upozornil Viktorín.

Dodal, že řešením současné neutěšené situace jsou tedy nadzemní parkovací domy, které ale musejí být začleněny do celého komplexu parkování v dané lokalitě. „Takže stručně řečeno: pokud budeme chtít parkování třeba na Jižních Svazích vyřešit pomocí těchto projektů, nevyhneme se zpoplatnění parkování na celém sídlišti. Což je velký politický problém,“ uvědomuje si zlínský zastupitel.

Současné vedení radnice se podle něj snaží odklonit od megalomanských projektů a peníze posílat hlavně na projekty, které mají sloužit občanům Zlína. Tímto zodpověděl otázku čtenářky s přezdívkou Greta, která se zajímala, jak se radní snaží být otevřenější k občanům a jejich dennodenním problémům.

„Zaměřujeme se hlavně na napojení Zlína na I/55, chtěli bychom konečně vyřešit betonové monstrum na Jižních Svazích a postupně se věnovat projektům regenerace sídlištních celků, zejména Jižních Svahů a Malenovic. Důležité jsou i opravy mostů a lávek přes vodní toky, kterých je téměř sto a mnoho z nich je v havarijním stavu. Intenzivněji chceme pokračovat také v modernizaci dětských hřišť, z 320 registro­vaných nám zbývá opravit asi sedmdesát procent,“ vyjmenoval Viktorín s tím, že tohle jsou podle něj projekty, které občany dennodenně zajímají.

Chodníky od příštího roku

Mezi nejdůležitější řadí i rekonstrukce chodníků, o které se zajímala čtenářka Alena Majerová. Projekt Chodníky 300 bude podle radního připraven od roku 2012. „Do budoucna by měl objasnit způsob rekonstrukce všech 300 kilometrů chodníků ve Zlíně na základě zcela nových technicko-ekonomických parametrů, třeba zvýšení únosnosti a životnosti. Městu by měl ušetřit více jak 500 milionů korun investičních nákladů,“ podotkl Viktorín.

A jak to bude s budoucností Zlína? Jakou cestou se bude vyvíjet? Na tento dotaz se čtenář Radek Šubrt od radního a zastupitele Zlína dozvěděl, že by měly být zachovány urbanistické tradice z dob Baťovské éry, ale zároveň je třeba město citlivě rozvíjet.

„Velký význam v životě Zlína začíná zaujímat Univerzita Tomáše Bati, která připravuje mnohá pracovní místa. Na druhé straně UTB zde vznikla také proto, aby mozky, které vychovala, zůstaly pracovat ve zdejších firmách, což se v nedaří zcela uspokojivě naplňovat. Ve Zlíně chybí menší průmyslové zóny pro drobné podnikatele a firmy se zaměstnaností 20 až 50 osob. I tímto směrem by se měl Zlín ubírat,“ uzavřel Viktorín.

13.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
34 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
4 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Rekordní léto cestovek. Kam Češi letos létali nejvíc?

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Nejvíce Čechů v historii letělo letos v létě na dovolenou k moři.

Školákům pomáhají při výuce roboti. U dětí rozvíjí logické myšlení

Jsou drobní, blikají a poslouchají rozkazy. Na Základní škole Purkyňova ve Vyškově se školáci učí s pomocí malých robotů, takzvaných Ozobotů. Žáci se díky nim zábavným způsobem seznamují se základy programování.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT