Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po otevření okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce

Praha - Po otevření jihozápadní části Pražského okruhu se zvýšil provoz na Jižní spojce i na navazujících částech Pražského okruhu.

20.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Na Jižní spojce jezdí nyní o 22 000 aut více, na některých úsecích Pražského okruhu o 14 000, respektive o 25 000 vozidel za den více. Vyplývá to z materiálu Technické správy komunikací (TSK), který má ČTK k dispozici. Na hustotu dopravy si půl roku po otevření stěžují obyvatelé Spořilova, kterým nyní projíždějí kamiony, které nesmějí na Jižní spojku a Barrandovský most. Hluk z okruhu vadí také lidem z okolních obcí.

TSK porovnávala intenzitu dopravy před a po zprovoznění Pražského okruhu mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1. Z výsledků vyplynulo, že první týden po otevření okruhu se na Jižní spojce v oblasti Krče snížil počet vozidel asi o 21 000 na 79 000. „V následujících dvou měsících byla uvolněná kapacita postupně využita vozidly pro vnitroměstskou dopravu natolik, že se zatížení Jižní spojky v tomto úseku zvýšilo oproti původnímu stavu před otevřením nové části okruhu o 22 000 na 122 000 (aut denně),“ uvádí se v materiálu TSK. Zvýšilo se i zatížení na navazujících úsecích Jižní spojky.

Stoupla atraktivita Jižní spojky pro osobní dopravu

Po otevření okruhu byl zakázán vjezd kamionům na Jižní spojku, změnilo se rozdělení jízdních pruhů na Barrandovském mostě a byly vypnuty semafory na modřanské straně mostu. To přispělo ke zrychlení provozu a zvýšení jeho plynulosti. Podle TSK tím také stoupla atraktivita Jižní spojky pro osobní dopravu a snížil se automobilový provoz v ulicích v nejbližším okolí, například na ulici 5. května nebo na Vrbově a Lhotecké ulici.

S otevřením jihozápadní části Pražského okruhu se zvýšil provoz také na navazujících úsecích okruhu, například v úseku Ořešská – K Barrandovu o 25 000 vozidel za den, v úseku Karlovarská – dálnice D5 pak o 14 000. Po samotném novém úseku jezdí asi 40 000 až 44 000 vozidel den­ně.

Po uzavření Barrandovského mostu a Jižní spojky pro kamionovou dopravu se sice podle radnice Prahy 4 ulevilo obyvatelům v Podolí a Braníku, výrazně se ale zvýšil provoz kamionů na Spořilovské ulici. Podle údajů TSK projíždělo loni v listopadu po Spořilovské 53 000 aut denně, což je o 9 000 více než před zprovozněním okruhu.

Okruh navýšil hluk v obcích v jeho okolí

Radnice Prahy 4 proto začala v místě měřit emise a prosazuje výstavbu protihlukových stěn. Podle starosty Pavla Horálka ale zatím jediné stanovisko, které od hlavního města Praha 4 dostala, je, že situace se vyřeší po dostavbě navazujícího úseku okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi. „To je pro nás nepřijatelné,“ dodal starosta. Tento úsek se totiž ještě nezačal stavět.

Praha 4 původně prosazovala návrat kamionů na Jižní spojku. To ale odmítlo hlavní město. „Hledáme nyní další řešení tak, aby se kamiony vyhnuly Barrandovskému mostu i Spořilovské ulici,“ řekl mluvčí Prahy 4 Michal Sochor.

Okruh také navýšil hluk v obcích a městských částech v jeho okolí. Na hluk si nyní stěžují například obyvatelé Dobřejovic, Dolních Břežan, Herinku, Jesenice a Modletic. Ředitelství silnic a dálnic už dříve slíbilo, že se hlukem bude zabývat, na vyhodnocení ale potřebuje zhruba rok. Obyvatelé se obávají, že se mezitím zvýší limity pro hlukovou zátěž.

Autor: ČTK

20.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT