Asi největší předností hlavní koridorové trati Praha – Kolín je, že zde jezdí osobní vlaky ve špičkách již každých 15 minut, což z nich dělá rovnocenného kolegu klasické MHD. Jedná se o nejvytíženější pražskou trať.

„Linka S1 se z Klánovic na Masarykovo nádraží dostanete za 21 minut, linka S7 dorazí z Klánovic na hlavní nádraží za 22 minut,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí Ropidu, který organizuje Pražskou integrovanou dopravu.

Autobusem dvakrát déle

Upozornil, že srovnatelná cesta autobusem a metrem z oblasti Klánovic a Újezdu nad Lesy trvá zhruba dvakrát déle. „Protože je klánovické nádraží umístěno asi jeden kilometr od Újezdu nad Lesy, funguje zde návazná autobusová linka 251, která rozváží cestující po újezdských zastávkách a samozřejmě funguje návaznost i v opačném směru,“ pokračoval Drápal.

Výhodné spojení s centrem Prahy nabízí také linka S2. Ta dorazí z Horních Počernic za 15 minut, kde má navíc nádraží pro cestující dobré umístění uprostřed městské části.

„Pro ty, kteří nemají nádraží v těsné blízkosti, je tu od prosince loňského roku midibusová linka 296, která obsluhuje některé hůře dostupné lokality Horních Počernic, zejména v oblasti Chval,“ upozornil mluvčí Ropidu.

Moderní soupravy

Navíc na této trati jezdí moderní jednotky CityElefant a interval v ranní špičce dosahuje 15 minut, v ostatních obdobích je to 30 minut.

Bez přestupu a nejrychleji se lze dostat do centra také z Čakovic, Kbel a Satalic. Zde zatím nejsou tak krátké intervaly, jako je tomu u jiných linek.

Ve všední dny jede vlak každou hodinu a o víkendech tudy každé dvě hodiny jezdí linka S3. K ní se každé dvě hodiny přidává ještě rychlíková linka R3, která však zastavuje pouze v Čakovicích. „Jelikož doprava do centra autobusem s následným přestupem na metro trvá z těchto čtvrtí zhruba půl hodiny a vlak překoná stejnou vzdálenost za 20 minut, je i zde namístě doporučit vlak,“ dodal na závěr Drápal.

1. díl: Vlakem nejrychleji po Praze? Třeba z Kyjí na Smíchov ano

2. díl: Po Praze nejrychleji vlakem. V Radotíně to vědí nejlépe