Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pod Letnou vybírali nejlepšího regulovčíka roku

Praha- Stát dlouhé minuty na přímém slunci nebo naopak v mrazech, v husté dopravě a smogu, vystaven každodennímu nebezpečí, to je práce regulovčíka, tedy policisty, který řídí dopravu na křižovatkách.

31.8.2009
SDÍLEJ:

POLICEJNÍ BALET. Ti nejlepší "regulovčíci" se v pondělí utkali v řízení dopravy na křižovatce u výjezdu Letenského tunelu.Foto: DENÍK/Jiří Koťátko

V pondělí mezi sebou již po desáté vybírali toho nejlepšího, který dostal titul regulovčík roku.

„Soutěže se zúčastnilo 20 policistů dopravní služby, od zkušených po ty začínající, kteří přišli nedávno z policejních škol. Přihlásili se sami, je to pro ně otázkou prestiže,“ informuje mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

Klání, které nebylo vyřazovací, se skládalo ze dvou kol, teoretické a praktické části. „V teoretické části musejí policisté prokázat výbornou znalost zákona o policii a dalších zákonů, které k výkonu služby potřebují. V praktické části pak odborná komise složená z bývalých i současných policistů, pracovníků dopravního podniku i dopravních expertů hodnotí vzhled, upravenost, vybavenost, znalosti a dovednosti policisty, které zachovají plynulost dopravy na křižovatce bez upřednostňování jednoho směru,“ pokračuje Hulan.

„Důležitá je i důraznost a jasnost pokynů,“ doplňuje Pavel Švrnčula, šéf pražských dopravních policistů a dodává: „Pro policisty je to otázka prestiže a cti. Přesto pro nejlepší máme ceny.“ Ty jim byli předány v muzeu Policie na pražském Karlově.

Regulovčíci plnili praktickou disciplínu na křižovatce na Nábřeží kpt. Jaroše u výjezdu z Letenského tunelu a na nábřeží Edvarda Beneše u Čechova mostu. „I když to laik nepozná, řídit klasickou křižovatku nebo takzvané téčko je velký rozdíl,“ říká Hulan.

„Je to velmi náročné. Člověk dýchá zplodiny z aut, odolává vedru a je to také namáhavé na ruce, které se neustále pohybují a zvedají. Proto se v řízení dopravy střídáme vždy po dvaceti minutách,“ popisuje své zkušenosti jeden ze soutěžících Tomáš Kreusel, který řídí pražskou dopravu již dva roky. Podle policistů se také často stává, že řidiči regulovčíka přehlédnou, hlavně když fungují semafory. Podle zákona má ale policistou řízená doprava vždy přednost před semafory.

„Řízení dopravy v Praze je dnes centrálně řízeno ze střediska v ulici Na Bojišti. Místní pracovníci řídí dopravu tak, aby byla co nejplynulejší a semafory na sebe navazovaly, hlavně vzhledem k městské hromadné dopravě, ta má vždy přednost. Když se ale stane nějaká dopravní nehoda, je poškozen signalizační sloupek, dojde k výpadku proudu nebo se koná nějaká hromadná akce, je potřeba, aby dopravu řídil zkušený policista,“ uvádí Švrnčula.

Systém je nastaven tak, že když například praskne žárovka v červeném světle semaforu, vyřadí to světelnou signalizaci na celé křižovatce, aby nedocházelo ke zmatkům. Než dojde k opravě semaforu, musí dopravu řídit policista.

Autor: Jan Piroch

31.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Calamity Jane
DOTYK.CZ

Calamity Jane: Zrod slavné pistolnice

Herec a bývalý politik Milan Kňažko.
4

Politikou se dnes bavím, když už si ten cirkus platíme, říká herec Kňažko

Výstaviště ukazuje krásu minerálů z celého světa. Děti se naučí poznávat fosilie

Minerály z Pákistánu, Peru nebo třeba Mexika si nadšenci tento víkend prohlížejí na brněnském výstavišti. V pavilonu B začala v sobotu výstava Minerály Brno.

Jak dlouho trvá převod a na co si dát pozor

Důvody pro koupi či prodej domu mohou být různé. Na straně prodávající to může být potřeba likvidních prostředků či touha po lepším bydlení, na straně kupující se může jednat o čistě investiční počin, ve většině případů je nicméně koupě domu uskutečňována za účelem zajištění bytové potřeby rodiny. Pro obě strany je zásadní vědět, jak bude transakce dlouho trvat a s jak velkou časovou rezervou počítat.

Nepodléhejte panice, vyzval vůdčí politické strany německý prezident

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier varoval politické strany, které se snaží vytvořit novou vládní koalici pod vedením kancléřky Angely Merkelové, aby se nezabývaly panickými debatami o nových volbách.

Posádka ztracené argentinské ponorky zkusila navázat spojení

Posádka pohřešované argentinské ponorky, která se minulý týden ztratila v Atlantiku při cestě na svou domovskou základnu, se v sobotu poprvé od zmizení ponorky ozvala. Podle argentinského ministerstva obrany vyslala celkem sedm signálů v délce čtyř až 36 vteřin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT