Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boj o klienty: Pojišťovny jednají nefér

Přerovsko, Olomoucký kraj – K získání klientů používají některé zdravotní pojišťovny neférové postupy. Lékaři před nimi varují.

3.11.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: archiv DENÍKU

Boj zdravotních pojišťoven o klienty ke konci roku zesílil. Některé z nich užívají i praktiky, které etický kodex Svazu zdravotních pojišťoven České republiky zakazuje. Smutnou zkušenost s lidmi, kteří nevědomky přestoupili k jiné pojišťovně, potvrzují i přerovští lékaři.

„Zástupci pojišťoven naslibují lidem hory doly. Chodí po bytech, zvoní hlavně na seniory a přemlouvají je, ať k nim přestoupí. Stalo se mi, že na jednu moji pacientku udělali podraz, ani nevěděla, co podepisuje, vůbec tomu nerozuměla,“ líčí praktická lékařka z Přerova Miluše Dosedělová. Na nekalé praktiky zdravotních pojišťoven upozorňovali poškození lidé již před rokem. „Bohužel se obávám, že obdobné aktivity v poslední době začínají zase sílit,“ popisuje současnou situaci prezident Svazu zdravotních pojišťoven České republiky Ladislav Friedrich.

Stovka případů

Například na Zdravotní pojišťovnu Metal Aliance se obrátily desítky jejích pojištěnců, kteří se s nekalými praktikami ze strany konkurence setkali na vlastní kůži. „Dozvíme se jen o těch, kteří nás na to sami upozorní. V Olomouckém kraji nyní řešíme více než sto případů, kdy lidé podepsali přeregistraci, která měla platit od 1. října, dvěma pojišťovnám zároveň,“ konstatuje mluvčí ZP Metal Aliance Zuzana Brávníková.

Tuto pojišťovnu však podle ní poškozují zejména zástupci konkurence, kteří podávají lidem nepravdivé informace. „Vrhají špatné světlo i na zdravotní pojišťovny obecně,“ uvádí Brávníková a popisuje jeden z nejčerstvějších případů, kdy zástupci VZP oklamali ženu z Brna. „Dealeři nabídli klientce produkt IZIP s tím, že jej může využívat, aniž by musela měnit zdravotní pojišťovnu. Následně jí předložili formulář, kde měla podpisem stvrdit jen to, že byla o nabídce informována,“ popisuje mluvčí. Dealeři prý v takových případech úmyslně využívají časového tlaku, navštěvují lidi doma a zdržují je.

VZP se brání

„Za pojišťovnu VZP mohu takové nařčení jednoznačně popřít. Naši pracovníci po bytech neobcházejí,“ brání se specialista komunikace a marketingu Všeobecné zdravotní pojišťovny Jiří Vévoda. Právě tato společnost bojovala v minulosti s konkurencí, která jí přetahovala klienty nekalým způsobem a dokonce i pomocí zfalšovaných podpisů. „Podali jsme tehdy trestní oznámení, policie v tuto chvíli již šetření uzavřela a věc postoupila státnímu zastupitelství. Z naší strany již více udělat nemůžeme,“ říká Vévoda.

Mezi lidi, kteří se tehdy nechali oklamat, patřil i Antonín Pleva z Velkého Týnce. „Udělali na něho podraz. Řekli mu, že podpis je nezávazný, že ho potřebují jen pro průzkum trhu,“ líčí situaci jeho žena Anna Plevová. „Chtěli po mém muži i moji zdravotní kartičku, ale já jsem tehdy nebyla doma a manžel moji průkazku nemohl najít. To bylo jediné štěstí.“ Teprve ošetřující lékařka muži vysvětlila, co vlastně podepsal, a že s novou pojišťovnou nemá smlouvu. „Manžel z toho byl špatný, takový podvod na něj udělali. Naštěstí se mu včas podařilo přehlásit zpátky, ale ty nervy bych nikomu nepřála,“ dodává Plevová.

Porušování etického kodexu

Zdravotní pojišťovna Média, o niž tehdy šlo, prý v té době při náboru pojištěnců spolupracovala s externími agenturami. „Všichni externí spolupracovníci byli řádně proškoleni a byl jim dán k podpisu Etický kodex. I přesto docházelo k jeho opakovanému porušování a klientům byly podávány nepravdivé informace. Se všemi externími společnostmi byla proto spolupráce ukončena k 31. říjnu 2009,“ popisuje provedená opatření mluvčí ZP Média Jaroslav Svozil.

„Já svým pacientům radím, aby si vždy přečetli, co podepisují. I kdyby jim někdo tvrdil, že je to nezávazné,“ doplňuje doporučení lékařka Dosedělová.

Autor: Pavla Kubištová

3.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
10

Sázky na volby se blíží 80 milionům, bookmakeři favorizují ANO

Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice.
6 9

Otázky ANO x NE, politici rychle hlasují. Podívejte se na video

Cukroví podraží. Na máslo, vejce a rum padne v průměru o stovku víc než předloni

České hospodyňky se sotva vzpamatovaly z rostoucích cen másla a už se na ně valí další katastrofa, totiž zvyšující ceny vajec. Těm černé scénáře přisuzují až pět korun za kus, a tak jedinou vánoční komoditou, jejíž cena nevyskočí, je Tuzemák. Ale i tak padne na průměrný vánoční nákup víc než pět set korun, přičemž v roce 2015 to byly čtyři stovky.

ANKETA: Měla by být prostituce legalizována?

Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Patnáct stovek. Tolik platí za byt v Praze šéf Finanční správy Janeček

Šéf Finanční správy Martin Janeček má v centru Prahy k dispozici služební garsonku za zhruba 1500 korun měsíčně včetně poplatků. Uvedl to dnes Český rozhlas - Radiožurnál. Byty se ve stejné lokalitě pronajímají podle rozhlasu nejméně za 11 tisíc korun bez poplatků. Výši tohoto benefitu nyní prověřuje ministerstvo financí, podle Janečka je ale vše v souladu se zákonem.

AKTUALIZUJEME

Katalánsku hrozí ztráta autonomie. Madrid reaguje na nedodržení ultimáta

Katalánský premiér Carles Puigdemont ve čtvrtek upozornil, že jeho parlament vyhlásí nezávislost, pokud Madrid nekývne na dialog. Ten mu chce naopak od soboty postupně pozastavit autonomii. Centrální španělská vláda tímto krokem reaguje na vypršení ultimáta pro odpověď na otázku, zda Katalánsko minulý týden vyhlásilo nezávislost, nebo ne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení