Mašiny železničáři použili při zátěžové zkoušce dvou nových mostů právě u Adamova. Tam je dělníci nedávno postavili při rozsáhlé rekonstrukci železničního koridoru mezi Brnem a Blanskem za šest miliard korun.
„Pro fanoušky železnice to byla naprostá paráda. Nablýskaná Šlechtična a Zelený Anton jely od Brna vedle sebe. Údolí řeky Svitavy bylo plné páry. Prostě jako za starých časů. Nákladní motorový Sergej a zelená elektrika, šestikolák,“ popsal nevšední podívanou na trati příznivec železniční historie Martin Bezdíček z Blanska.
Zatěžové zkoušky
Zátěžové zkoušky se protáhly až do večerních hodin. Historické lokomotivy přijely na Blanensko až ze slovenských Vrútek. Tamní spolek Výhrevne Vrútky sdružuje nadšence se zájmem o železniční historii. Ve volném čase se starají o údržbu historických kolejových vozidel, které se snaží udržet v provozuschopném stavu.

„Máme jich celkem třináct. Byli jsme požádání o pomoc při zátěžových zkouškách dvou nových mostů. Tak jsme se čtyřmi mašinami vyjeli. Cesta k mostům trvala od nás ze Slovenska přes sedm hodin,“ řekl Deníku Rovnost za zmíněný spolek Dušan Vaňko.