Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Práce na propadlém tunelu stále stojí

Mosty u Jablunkova – Bezmála rok po masivním propadu stavby v Mostech u Jablunkova stále není jasné, kdy se práce na železničním tunelu obnoví.

9.11.2010
SDÍLEJ:

Horní část zříceného tunelu v Mostech u Jablunkova.Foto: SDH Mosty u Jablunkova.

Budovaný tunel se propadl loni 15. listopadu. Vznikl nad ním kráter o velikosti 150 krát 50 metrů. Policisté tehdy vyslechli čtyři zaměstnance, kteří v době události v tunelu pracovali. Naštěstí měli dost času místo opustit a zachránili i dva ze tří strojů.

Okolnosti závalu začali ihned zkoumat i experti báňského úřadu. Propad poškodil část obecního vodovodu a způsobil komplikace v sousedním tunelu, v němž byla doprava po dalším, o něco menším sesuvu z preventivních důvodů načas zastavena.

Problémy měla i tříčlenná rodina, jejíž dům byl od kráteru vzdálen odhadem padesát metrů a ležel v trase stavby. Rodina se na náklady stavební firmy na několik dnů ubytovala v hotelu.

Firma provedla zavážku kráteru, k zaplnění jam použila strusku z hald. Oznámila, že projektant musí vypracovat nový projekt na dokončení stavby a že práce v samotném tunelu se obnoví nejdříve za několik týdnů.

V roce 2010 se nic nedělo

Deník letos v únoru informoval, že dokončení tunelu je stále v nedohlednu. „V roce 2010 se tam bude něco dít, ale kdy a jakým způsobem, to nevíme. Není to naše chyba – on to neví nikdo,“ řekl počátkem roku mluvčí společnosti Subterra Vladislav Beneš. „Pracuje se na změně projektu k dokončení díla a ta změna zatím není připravena. To ovšem neznamená, že se tím nikdo nezabývá. Intenzivně na tom pracuje jak investor, tak projektant. Ale řešení zatím není na stole,“ prohlásil Vladislav Beneš.

Kdy se bude pokračovat, rozhodne SŽDC

Nyní na dotaz redakce řekl, že práce ještě nebyly zahájeny. „A to z důvodu, že ještě není definitivně schválený a odsouhlasený projekt, podle kterého by se dílo mělo dodělat. Samozřejmě jsou už na stole nějaké varianty, ale to je víceméně záležitost investora, který se rozhoduje, jakým způsobem to dokončí. My se k tomu vyjadřujeme, spolupracujeme, ale není to v našich rukou,“ pravil v pondělí Beneš.

Investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Její mluvčí Pavel Halla uvedl, že práce budou obnoveny zřejmě začátkem příštího roku. „Variantní řešení, jak postupovat, je připravováno, stále ale čekáme na závěry vyšetřování báňského úřadu,“ řekl Pavel Halla. Ve hře je i uplatnění pojistky, přičemž škody mohou jít do desítek milionů korun.

Na závěry báňského úřadu čeká i policie

Úsek železničního koridoru na Jablunkovsku má být dokončen v listopadu 2011, podle mluvčího SŽDC je však pravděpodobné, že dojde k určitému posunu. „Takové věci se stávají, tunely jsou problematickou záležitostí. Je ale možné, že hlavní část stavby se stihne v termínu. A dokončení koridoru jako takového není ohroženo,“ míní. Na závěry Českého báňského úřadu přitom čeká i policie, která dosud své šetření neuzavřela. Pokud se zjistí konkrétní viník, bude obviněn z obecného ohrožení.

Autor: Marek Cholewa

9.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Transgas
5 10

Ministerstvo: Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
12 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT