„Opravdu bylo nutné nechat si od drahých auditorů potvrdit záležitosti, které považujeme za samozřejmé? A kolik to stálo?“ ptá se Petr Kučera ze Spolku občanských sdružení Jihozápadního Měs­ta.

„Momentálně nemám čísla u sebe, ale jednalo se o statisíce,“ reagoval Samuel Truschka, tiskový mluvčí městské části.

Podle Prahy 13 měl komunikační audit rozbít silně rozšířené názory, že jsou úředníci nepříjemní, neúslužní a někdy dokonce i arogantní.

„Chtěli jsme si ověřit, jak to s nimi vypadá. Tazatelé tam chodili se svými problémy, dotazy, zkoumalo se, na kolik jsou schopní. Celkově ten výsledek dopadl velice dobře,“ dodal Truschka.

Audit probíhal během celého listopadu a úředníky testovala početná skupina auditorů – skrytých tazatelů různého věku a profesí, podnikatelů, odborníků.

Výsledek? Tak třeba: „Až 95 % auditorů vyjádřilo spokojenost v hodnocení interiéru úřadu během osobní návštěvy, 92 % návštěvníků vysoce ocenilo snadnou orientaci a 91 % respondentů kladně ohodnotilo WC pro veřejnost,“ stojí ve zprávě městské části.
Úřad s dobrým WC

Právě do této části auditu se občanská sdružení trefovala nejvíce.

„Konečně to víme, auditoři prověřili prostory úřadu i záchodky a valná většina shledala, že jsou plně funkční. Kolik ta návštěva WC asi stála?“ ptá se Kučera.

Spolek Jihozápadního města však zaráží ještě jedna věc, a totiž, že radnice zprostředkovává závěry auditu na mnoha velkých billboardech, které se objevily podél silnic na Praze 13.

„Informační kampaň se rozjela právě proto, že se objevují takové negativistické reakce, právě například těchto občanských sdružení, která vytvářejí špatnou atmosféru. Chtěli jsme upozornit na pozitiva, že se radnice snaží dělat dobré kroky,“ prohlásil Truschka.