Kvůli výpadku počítačových systémů po celém světě hlásila problémy řada letišť. Na některých musel být dokonce dočasně zastaven provoz.
Podle tiskové mluvčí Kláry Divíškové se problémy na pražském letišti původně týkaly šesti letů. Krátce před jedenáctou hodinou Letiště Praha informovalo o tom, že je situace aktuálně stabilizovaná. „Dotčené lety se daří odbavovat v náhradním systému, nebo manuálně. Evidujeme tři zpožděné lety,“ uvedlo.
Upozornilo však, že letiště v Curychu a v Amsterdamu nepřijímala žádné přílety. „V tuto chvíli byl pozastaven odlet z Prahy společnosti easyJet do Amsterdamu a dopravce Swiss do Zurychu. Příčinou je výpadek globálního systému, na který Letiště Praha nemá vliv,“ konstatovala Divíšková. Již před druhou hodinou odpolední pak pražské letiště oznámilo, že ranní lety, které byly postižené globálním výpadkem odbavovacího systému, už odletěly.
„Výjimkou je let do Neapole s dopravcem Wizzair W46918, který je zpožděný z důvodu počasí v cílové destinaci. Letiště v Amsterdamu a Curychu už přijímají letadla, nicméně se dají očekávat velká zpoždění. Informace o případných zrušených letech najdou cestující na webových stránkách,“ informovalo letiště.
Před 16. hodinou pražské letiště potvrdilo, že celosvětový výpadek IT systému stále trvá a na letišti v Praze se týká konkrétně těch leteckých dopravců, kteří používají odbavovací systém GoNow. Těmi jsou Eurowings, Flynas, Ryanair, Transavia, Volotea, Vueling a Wizz Air.
„Odbavování probíhá i nadále manuálně, nebo prostřednictvím náhradních odbavovacích systémů. Odbavení je pomalejší a má vliv na zpoždění letů. Například ranní spoj do Neapole odletěl se zpožděním přibližně pěti hodin. Letiště Praha ujišťuje cestující, že provoz není přerušen,“ dodalo letiště.
Problémy s odbavováním zavazadel
Jde o další problém, se kterým se pražské letiště během krátké doby potýká. Již na začátku měsíce muselo řešit nepříjemnou situaci s obavováním zavazadel, kdy se nestíhalo zavazadla vykládat a nakládat. Podle vedení letiště byl příčinou nárazový nedostatek pracovníků v handlingové společnosti, přetíženost letového provozu a velká zpoždění. Cestující tak museli na své kufry čekat i pár dní.