„V první řadě nám jde o obyvatele Maloměřic žijící v blízkosti křižovatky, kteří mají právo bezpečně přecházet, ne se podřizovat silniční dopravě. Proto jsme požadovali klasické přechody. Musíme se ale akceptovat rozhodnutí Odboru dopravy, který kvůli snadné průjezdnosti požaduje místa pro přecházení,“ řekla starostka městské části Maloměřice Klára Liptáková.

Úprava se nelíbí ani obyvatelům. „Na Selské bych bez přednosti na přechodu musel čekat dost dlouho. Provoz je tam téměř nepřetržitý,“ říká František Nový, který bydlí na jedné z ulic, kterých se zásah dotkne.

Nově vzniklá místa mají zamezit hlavně volnému přecházení silnic. „Chodec má povinnost jej použít, pokud se nachází ve vzdálenosti do padesáti metrů. Pokud by to neudělal, vzniká podezření z přestupku. Rozdíl proti přechodu je, že nemá chodec před autem přednost. Zároveň ho řidiči ale nesmí ohrozit,“ vysvětlil rozdíl mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem.

Podle mluvčí Brněnských komunikací Vladimíry Navrátilové místa pro přecházení vznikají hlavně v zónách se sníženou rychlostí. „V místech pro přecházení jsou také sníženy chodníky, jako u přechodu-zebry. Celkově ale v Brně zůstává více klasických přechodů pro chodce,“ uvedla Navrátilová.

DOMINIKA SVOBODOVÁ