Požár zasáhl skutečně třináct autobusů, z nichž sedm shořelo doslova na kostru. Byly mezi nimi tři elektrické či plynové mikrobusy, tři solarisy, jeden irisbus. Šest vozů poničily plameny a žár. „Škodu předběžně odhadujeme na dvaadvacet milionů korun,“ oznámila Karolína Rycková z Dopravního podniku Ostrava (DPO).

Ten zatím příčinu zkázy nekomentoval; stejně jako hasiči a policie. „Vyšetřování nadále probíhá. Jakmile budeme vědět, co způsobilo požár, přijmeme adekvátní opatření, abychom podobným situacím v maximální míře zamezili a předešli,“ odvětila Rycková na otázku, zdali DPO rozeběhne kontroly technického stavu vozového parku.

„Něco se přehřálo,“ tvrdili autobusáci. V této souvislosti se objevily spekulace, že hořet mohlo začít i od nabíječky elektrobusů. Podle dostupných informací stály – a shořely – na místě, kde se napájejí jejich baterie. Požárem zničené autobusy údajně byly naposledy v provozu v pátek. Oheň ale zaznamenali až následující den večer.

„Byl to šrumec. A dříve, než dorazili hasiči, kolovaly fotky z požáru na sociálních sítích, šílenci z okolí si ho natáčeli,“ uváděl personál z Hranečníku. Celková likvidace požáru zabrala sedmi hasičským jednotkám necelé dvě hodiny. V noci ještě nějakou dobu autobusy hlídal SDH Radvanice a až do rána poté mechanici z dílen DPO.

Dopraváci konstatovali, že požáry motorových vozidel – v horku dvojnásob namáhané techniky – byly běžné i v minulosti a také v jiných městech. „Ale že by to chytlo v řadě, nepamatujeme,“ tvrdili. Ani tak mimořádná událost však provoz neohrozila, k dispozici na Hranečníku totiž měli přibližně půldruhé stovky dalších autobusů.

DPO před požárem provozoval celkem 297 těchto vozů – na plyn CNG jezdilo 155 velkých autobusů a sedm minibusů, tři minibusy měly elektromotory a zbytek autobusového parku naftový pohon.