„Začala finální montáž. První článek je kompletně zaizolovaný a je hotová kabeláž na střeše. V následujících dnech budeme střechu osazovat přístroji a pokračovat s dalšími pracemi v interiéru. V týdenním závěsu za prvním jsou již i další články," přiblížila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Zástupci brněnského dopravce věří, že při dodání vozů nenastanou žádné prodlevy. „Doufáme, že nám výrobce první z tramvají dodá na podzim. Podle smlouvy by prvních pět vozů mělo být v Brně v prvním čtvrtletí příštího roku," informovala Tomaštíková.

Dopravní podnik tento typ tramvají pořizuje především pro linku číslo 8, která bude ke kampusu zajíždět. Časem ji ale dopravce plánuje využít i na jiných linkách nebo při výlukách.

Na nejdelší visutý most na světě Sky Bridge 721 na Dolní Moravě vstoupili v pátek třináctého první stovky turistů.
Visutý most zatím Dolní Moravu nezatěžuje. Přešlo po něm už 45 tisíc lidí

Představitelé dopravního podniku chtějí využít rámcové smlouvy a možnosti nakoupit dalších pětatřicet tramvají za už vysoutěženou cenu šedesát milionů korun bez daně za kus. „Jedná se o sumu, kterou už v tuto chvíli ani v budoucnu žádný z výrobců zřejmě nenabídne," konstatovala Tomaštíková.

Potřeby obousměrných tramvají v Brně si je vědomá i primátorka města Markéta Vaňková. „Už nyní jezdí na pravidelné lince končící úvraťovou konečnou v Líšni, jsou nasazovány v případě výluk a mohou sloužit jako univerzální nízkopodlažní vozidlo prakticky na kterékoliv tramvajové lince. Jejich význam pro brněnskou městskou hromadnou dopravu se zvýší po zprovoznění tramvajové trati do kampusu, kde bude také úvraťová konečná,“ uvedla.

Prodloužení tramvajové trati ze zastávky Osová k univerzitnímu kampusu má být hotové v září.