Potvrzovat to mají i výsledky rozsáhlého šetření, které na včerejším semináři učitelů zveřejnili zástupci školských odborů. „V průzkumu mezi kantory více než poloviny škol jsme se ptali, co si řadoví učitelé myslí o dění v základním školství.

Chybí jednotné osnovy

A potvrdili si, že na něj mají zcela odlišné názory než lidé, kteří tento resort řídí,“ řekl předseda jihomoravské rady Českomoravského odborového svazu pracovníků ve školství Leopold Králík. Z průzkumu vyplývá například to, že podle drtivé většiny učitelů základnímu školství uškodila i reforma schválená někdejší ministryní Petrou Buzkovou.

„Určila, že svůj vzdělávací program si každá škola z velké části tvoří samostatně. Neexistují tedy jednotné osnovy jako dříve a učební plány jsou roztříštěné. K nejednotnosti přispívá, že základní školy nemají společného zřizovatele,“ uvedl Králík. Učitelé navíc nesouhlasí s vyhláškou, která má sociálně znevýhodněné děti se speciálními potřebami zařadit do běžných základních škol. Své výhrady spolu se závěry průzkumu shrnuli v prohlášení, které zašlou ministerstvu školství a všem politickým stranám.