Výběr nového nájemce sloupů zveřejnil na sociální síti místostarosta Znojma Jakub Malačka. „Rada města schválila výsledek pronájmu sloupů veřejného osvětlení. Smlouva bude uzavřena na dobu pěti let, ale jde kdykoli bez udání důvodu vypovědět. Minimální příjem pro město bude půl milionu korun ročně,“ sdělil Malačka.

Radnice kvůli výběru nájemce udělala dvě nabídková řízení. „První rada zrušila z důvodu požadavků na zpřísnění kritérií tohoto řízení. Rada proto vypsala nové nabídkové řízení, kde hlavním kritériem byla výše nabízeného nájmu, dalšími pak způsob řešení reklamy a vizualizace a způsob údržby a pojištění reklamních ploch,“ informovala mluvčí Znojma Zuzana Pastrňáková.

Výsledky druhého nabídkového řízení schválili radní 22. června. „Smlouvu město uzavře s firmou Luboš Vitanovský – Agentura Bravissimo. Nabízené nájemné činí pět tisíc korun za jednu stranu plochy na rok,“ dodala mluvčí s tím, že smlouva znamená významné navýšení příjmů z reklamy oproti smlouvě původní.

Zisk z pronájmu ploch

Využít ukončení předchozí nájemní smlouvy žádal po představitelích znojemské radnice architekt Jan Hora, žijící a podnikající ve Znojmě. „Nebyli jsme sami, kdo dával připomínky k pronájmu reklamních ploch na sloupech. Bohužel se nám nepodařilo přesvědčit znojemské politiky, aby už sloupy dál nepronajímali. Myslím si, že další pronájem, který radnice schválila, výrazně ovlivňuje i fakt, že budou senátní volby a politické strany mají jistě zájem na tom, aby na těchto místech visely tváře jejich kandidátů. Ale uvidíme,“ naznačil Hora.

Ani zisk z pronájmu ploch nepřesvědčil předsedu znojemského Okrašlovacího spolku Otto Boudu. „Tyto reklamy odpoutávají pozornost řidičů. Jakou cenu má v porovnání s příjmy z reklamy lidský život, když řidič přehlédne chodce, zatímco se dívá na reklamu?“ řekl.

Naopak význam a ponechání reklamy na sloupech pro někoho snad překvapivě hájí opoziční zastupitel Lukáš David. „Ve Znojmě se v posledním čase objevily například jak Covid-19 tak posléze jako reakce na koronavirus a pokles ekonomiky akce Znojmo zadax. A právě tyto reklamní plochy, jako jeden z informačních kanálů, mohou městu potažmo podnikatelům za výhodných podmínek touto reklamou pomoci,“ myslí si David.

Současně nevyloučil nezájem vedení města zbavit se této, podle kritiků zbytečné reklamy, právě v souvislosti s blížícími se volbami.