Podívejte se níže v článku na video z výstavby dálničního mostu v Uhersku i celého 12kilometrového úseku z Časů do Ostrova u Vysokého Mýta.  

„Vlaky tu projíždějí sníženou rychlostí, proto zde může vznikat zpoždění v řádu jednotek minut,“ sdělila mluvčí Správy Železnic Nela Friebová. „Tři staniční koleje ještě zůstávají neprůjezdné. Jejich zprovoznění se bude odvíjet od expertních posudků stavu budovaného nadjezdu,“ dodala Friebová.

Zpoždění vlaků jsou podle zjištění Deníku skutečně minimální, zhruba do deseti minut.

Jak dlouho omezení potrvají, ani zda si stavba vyžádá další omezení vlakové dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, prozatím nedokáže říci. „Na všechny vaše dotazy právě nyní hledáme technické odpovědi,“ informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Situace byla nejhorší v pondělí 25. října. Problémy při stavbě nového dálničního mostu u Uherska zbrzdily vlakovou dopravu na hlavním koridoru kolem Pardubic. Vedení Ředitelství silnic a dálnic z preventivních důvodů zastavilo provoz na kolejích, nad kterými má most vést.

Psali jsme již:

Stavba mostu pro D35 nad koridorem. Více ve videu
VIDEO: Kvůli poklesu mostu pro D35 při jeho betonáži stojí u Uherska koridor

„Při betonáži mostu poklesla konstrukce. Betonáž přitom neprobíhá přímo nad tratí páteřního koridoru. Opatření má preventivní bezpečnostní důvod,“ uvedl v pondělí mluvčí Jan Rýdl.

Některé spoje nabraly až čtyřhodinová zpoždění. Část vlaků musela jet odklonem, jiné nahradily autobusy. „Kdo se chystáte vlakem směrem na Moravu, sledujte tabule na nádraží a poslouchejte hlášení. Je zastaven provoz z důvodu závady na silničním mostě,“ upozorňoval jeden z cestujících z Pardubic na sociálních sítích. „Lepší to zavřít než riskovat. Správný přístup,“ komentoval situaci další cestující. Lidé si tak ihned připomínali železniční neštěstí z roku 2008 u Studénky, kde zemřelo 9 lidí.

Železniční nehoda ve Studénce

Železniční nehoda ve Studénce byla srážka vlaku se zřícenou konstrukcí mostu, která se udála 8. srpna 2008 v 10:30 hodin v České republice asi 20 kilometrů jihozápadně od Ostravy. Mezinárodní vlak narazil v železniční stanici Studénka do konstrukce opravovaného silničního mostu, která se několik sekund před tím zřítila na železniční trať. Zemřelo 9 lidí a asi 95 dalších bylo zraněno.

Mostní konstrukci okamžitě začali kontrolovat experti. Potom, co statici prozkoumali stav stavby a vše přepočítali, byl provoz v omezené míře obnoven. Od pondělního večera už vlaky jezdí obousměrně.

Nadjezd u Uherska je nejsložitější částí stavby nové dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov.

Most se staví na každé straně koridoru z jedné strany, tedy mimo kolejiště, aby nebyl přímo nad tratí a nemohlo se tak opakovat neštěstí ze Studénky. Na jaře má dojít k pootočení konstrukcí a vzájemnému propojení obou částí.

Ilustrační foto.
Skandál v zastupitelstvu: Část odcházejících politiků si nechala počítačové myši

Místa, kde se kříží stavby železnic a silnic, pracovníci pečlivě hlídají. Most, jenž nedaleko stanice překlene celkem pět kolejí, má být hotový příští rok. Právě technologické komplikace při stavbě mostu termín otevření dálnice odsunuly minimálně o půl roku.

Stavbu za 3,2 miliardy korun staví sdružení firem Eurovia CS, Metrostav a Swietelsky stavební.

Srpnové video z výstavby dálničního mostu v Uhersku i celého 12kilometrového úseku z Časů do Ostrova u Vysokého Mýta:

Zdroj: Youtube