Kriminalisté mají z pochopitelných důvodů obavy z dalšího rozšiřování modrých zón po městě. Na jaře totiž začnou nová pravidla platit také v Hamerníkově ulici a okolí, tedy u krajského policejního ředitelství. Někteří zaměstnanci policie budou mít možná dilema: platit po dobu, kdy jsou v práci, za parkování, nebo riskovat pokutu?

Jihlavská radnice jíž dříve deklarovala, že například vozy integrovaného záchranného systému monitorovací auto pokutovat nebude, Deník tak zajímalo, zda by bylo možné podobně postupovat u vozů, které slouží policistům pro dopravu do zaměstnání a zpět.

Potíže s parkováním mají i v Praze:

Nové řešení parkování v Přádově ulici na Praze 8
Válka chodcům vyhlášena. Lidé si utahují z parkování v pražských Kobylisích

Podle mluvčího magistrátu Radovana Daňka není rozdíl, jestli jede do práce kriminalista nebo člověk jakékoliv jiné profese. „Pro všechny dojíždějící zaměstnance platí a budou platit stejná pravidla,“ prohlásil a poradil těmto lidem využívat fialový režim. „V okolí nemocnice bude například na Erbenově ulici nebo v docházkové vzdálenosti na ulici Karolíny Světlé,“ předeslal.

Relativně blízko to je také na parkoviště P+R v Pelhřimovské ulici. Naopak u Möbelixu nebo Unihobby vidí parkování lidí, kteří nejedou nakoupit, velmi neradi. Dochází i k namátkovým kontrolám účtenek. Praxe z jiných firem je mimo jiné taková, že se kolegové sejdou na okraji města, kde nechají auta a do práce pokračují společně jen jedním.

Daněk ale odhaduje, že v lokalitě u krajského policejního ředitelství parkují převážně zaměstnanci nemocnice a pacienti, policie má totiž své vlastní parkoviště. A bude mít i parkovací dům. Aktuálně se řeší projektová žádost o poskytnutí dotace. Po jejím schválení bude následovat veřejná zakázka na zhotovitele a dělníci můžou začít stavět.

  • Jihlava bude modré zóny rozšiřovat postupně, začne s tím letos na jaře
  • změny se dotknou i kriminalistů, kteří v lokalitě parkují soukromá auta
  • radnice jim zřídí plochy ve fialovém režimu v ulicích Erbenova a Karolíny Světlé
  • variantou je také dojíždět MHD nebo praktikovat spolujízdu

Na tomto projektu se začalo pracovat ještě dříve, než začala Jihlava připravovat modré zóny. Přímo se tak nabízí otázka, jestli vznikající modré zóny neovlivní kapacitu parkovacího domu. Jinými slovy, jestli nebude pro více aut. „S ohledem na možnosti umístění stavby, zejména velikost pozemku, bezprostřední blízkost zástavby s rezidenčním bydlením není možné zvýšit počet plánovaných parkovacích míst,“ uvedla policejní mluvčí Dana Čírtková. Kapacita se navíc váže na dotaci, o kterou již policie zažádala.

Dvoupatrová stavba v ulici Dr. Jiřího Procházky bude pro čtyřiadevadesát vozů. Krajské ředitelství policie Kraje Vysočina přitom provozuje téměř čtyři sta aut. Je nasnadě, že budova vyřeší možnost parkování zaměstnanců i veřejnosti pouze částečně, přístupné jim bude jen horní otevřené patro stavby, osmatřicet parkovacích míst. „Pro ostatní dojíždějící se situace příliš nezmění, budou si muset vyřešit parkování soukromých vozidel sami,“ uzavřela Čírtková.