Podle Kotziana připojení k městu obcím prospěje. „Znamená pro ně řadu služeb, které městské části mají. Patří k nim městská hromadná doprava za tarifní ceny v zónách 100 a 101 nebo služby společností jako jsou Brněnské komunikace,“ uvedl.

Pomoct má i městu. „Rozšiřování území města může být jedním ze zásadních způsobů boje s vylidňováním,“ dodal Kotzian.
Okolní obce s jeho návrhem nesouhlasí. „Vůbec o tom nebudeme diskutovat, chceme si zachovat samostatnost,“ uvedla starostka Šlapanic Michaela Trněná.
Pro zvětšení klikněte
Současné vedení města o rozšiřování neuvažuje. S obcemi však spolupracuje v takzvané Brněnské metropolitní oblasti. „Brno je na okolních obcích závislé stejně, jako jsou okolní obce závislé na něm. Lidé cestují za prací či nákupy. Spolupráce je tedy nezbytná,“ vysvětlil vedoucí oddělení metropolitní spolupráce brněnského magistrátu Petr Šašinka.

Brno a okolí• Brněnská metropolitní oblast zahrnuje Brno a okolní obce, z nichž lidé do města přijíždí za prací, nákupy či bydlením.
• Tvoří ji 167 obcí, ve kterých žije více než šest set tisíc lidí.
• Společně budou obce pracovat na dopravních, bezpečnostních či zdravotnických projektech.
• Spolupráce pomůže ke vzniku třeba parkovišti Park nad Ride u vlakového nádraží v Bílovicích nad Svitavou.


Společně s městem mohou obce třeba lépe získat evropské dotace. „Je to jeden z nejefektivnějších způsobů rozdělování těchto prostředků vůbec. Obce si navíc nebudou navzájem škodit,“ chválil projekt starosta Židlochovic Jan Vitula.

Zapojené obce z okolí Brna zatím získaly polovinu z plánovaných šesti miliard. Nejvíce chtějí spolupracovat na projektech týkajících se dopravy, bezpečnosti a zdraví. Jedním z projektů, který díky tomu vznikne, je parkoviště typu park and ride v Bílovicích nad Svitavou.