Brněnský dopravce může podle smlouvy sestrojit až čtyřicet trolejbusů Sor TNS 12. „Na příští rok počítáme se čtyřmi až deseti kusy,“ informovala Doležalová. Celkový počet trolejbusů může dopravní podnik dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. Dopravce zaplatí 7,4 milionu korun za kus. Ušetří až sto milionů.

Na konstrukci trolejbusů se podílí podle Doležalové zhruba deset zaměstnanců komínské vozovny, v největší míře elektrikáři. Nové vozy Mario nahradí v provozu nahradí trolejbusy 21Tr a 14Tr. „Objeví se především na trolejbusových linkách kromě 32, 34, 36 a v plánu je i linka 31,“ zmínila Doležalová.

Získávání zkušeností 

Brněnský dopravní podnik tento přístup praktikoval kromě tramvají Drak v minulosti u trolejbusu Mario nebo přestavby tramvají K2 na Vario. „Jsme jediným podnikem v České republice, který si kompletuje vozy vlastními silami a máme s tím jen tu nejlepší zkušenost. Naši pracovníci tím získají zkušenosti, které pak zúročí při opravách vozů,“ vysvětlil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

V Brně existuje nejdelší síť trolejbusových linek v České republice. Na devětapadesáti kilometrech trolejbusové sítě dvanáct linek denně projíždí vozy trasu o celkové délce téměř 103 kilometrů.