Kvůli uvažovanému zrychlení provozu mezi okresními městy Teplice a Most z 90 na 110 kilometrů v hodině provedlo ŘSD na silnici I/13 už několik úprav. Od Mostu až po Liběšice je podél čtyřproudové silnice v obou směrech nový plot. „Následovat bude instalace nových svodidel a změna svislého dopravního značení,“ sdělila Deníku Dana Zikešová z chomutovské pobočky ŘSD. Právě úsek od OBI v Mostě až po Liběšice má být prvním, kde budou moci řidiči více přišlápnout už v příštím roce plyn.

Kdy budou silničáři na úpravách pracovat, je odvislé na vyřízení potřebné dokumentace. „Nyní je podána žádost o stanovení úprav na Krajském úřadu Ústeckého kraje. Po vydání stanovení místní úpravy silničního provozu proběhnou zbylé práce pro změnu tohoto úseku silnice I/13 na silnici pro motorová vozidla,“ uvedla Zikešová.

Dalším úsekem, který by měl přijít na řadu, je úsek z Bíliny do Teplic. Zde si ŘSD teprve nechává vypracovat studii. Dopravní experti na tomto úseku upozornili na problém v krátkých nájezdech z okolních silnic a početné autobusové zastávkové zálivy. „Kvůli vyšší rychlosti aut by autobus měl problém vyjet zpátky na dopravní tepnu. Krátké připojovací pruhy jsou rovněž dopravním oříškem k vyřešení. Jde o hodně nebezpečná místa,“ prohlásil dopravní expert Jan Pechout. Odborníci přes dopravu navíc tvrdí, že čeští nedisciplinovaní šoféři nejsou na jakékoliv zvyšování rychlosti připravení.

Tisíce lidí navštívili pěšky, na bruslích nebo na kolech nový úsek dálnice D11. Dálnice z Hradce králové do Jaroměře se autům otevře 17. prosince.
Nový úsek dálnice D11 si prohlédly davy lidí. Otevře se již v prosinci

Policie mezi Mostem a Teplicemi často „loví“, protože řidiči zde devadesátku nedodržují. „Zaznamenali jsme při kontrolách i případy významného překročení rychlosti až o 50 km/h a více,“ sdělila v souvislosti s dohledem na dodržování rychlosti na této silnici už před časem mluvčí severočeské policie Šárka Poláčková.

Průtah Bílinou je rovněž už řadu let v řešení. Nyní se jako vhodná varianta pro zrychlení provozu jeví podzemní tunel, který by z města tranzitní dopravu odklonil.

Čtyřproudová silnice I/13 z Teplic do Mostu svádí řidiče k rychlé jízdě. Testovací jízda Deníku z Teplic do Bíliny trvala při rychlosti 90 km/h zhruba 8 minut. Nutno ale podotknout, že šoféři tu devadesátkou rozhodně nejezdí. Jen v úseku mezi Teplicemi a Tuchlovem, který je zhruba v polovině trasy, předjelo redakční auto 12 aut. Řidiče nepoučila ani tragická nehoda, která se stala před čtyřmi lety na uvedené silnici u Obrnic. V zatáčce zde havarovaly ve vysoké rychlosti dvě mladé dívky, když se natáčely na mobil a v přímém přenosu jejich nehodu viděly stovky lidí. Nahrávka pak obletěla celý svět.