Kombinace technologické vyspělosti a mistrovského zpracování skla spolu s autorskými dekory umožní milovníkům Vánoc sladit vánoční ozdoby se skleničkami, mísami a vázami v jednom úchvatném designovém konceptu.
„V Decor by Glassor hledali dodavatele, který by byl schopen vyrábět autorské sklo podle našich designů. V tu samou dobu Crystalex poptával exklusivní vánoční ozdoby do dárkových setů pro své partnery. Ke společné spolupráci obou značek nakonec přispělo i Muzeum skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou. Je to pro nás velký posun směrem k našemu snu přenést dekory z vánočních ozdob na další produkty, rozšířit tak nabídku našich produktů a umožnit zákazníkům sladit interiér do posledního detailu,“ řekla Deníku store manager Klára Jandorová.
Zrodily se čtyři originální kolekce, jejichž názvy vystihují náladu, kterou má daná kolekce u zákazníka vyvolat.
V případě kolekce „Mrazivá něžnost“ bylo o jejím názvu jasno od prvních skic, obdobně jako u „Jmelí & cesmína“, v níž dominují červená a zelená barva navozující sváteční atmosféru. Kolekce „Zlatý příběh“ nabízí hravost a moderní vánoční barvy, „Let It Slow“ se pak vyznačuje minimalistickým designem.
„Naše snaha propojit ozdoby se stolním sklem byla podpořena hledáním ideálního partnera. V letošním roce jsme se rozhodli, že produkty pro rozšíření našich kolekcí budeme navrhovat sami ve spolupráci s lokálními výrobci. Spolupráce s Crystalexem byla dokonalou volbou. Jejich technologické know-how a cit pro detail nám umožnily vytvořit harmonicky sladěnou kolekci,“ zdůraznila designérka Decor by Glassor Veronika Urbánková.
Ta si díky synergii obou sklářských mistrů splnila sen. „Když jsem v červnu viděla finální výrobu v Crystalexu, ukápla mi slza dojetím,“ svěřila se.
Univerzální kolekce nejen pro Vánoce
Při navrhování čtyř originálních kolekcí se designéři obou značek zaměřili na každý detail, aby zajistili dokonalé sladění barev, vzorů a materiálů. Výroba ozdob se neobešla bez použití nejmodernějších technologií, ale i ručního malování a broušení, které zaručuje brilantní lesk.
„Crystalex staví na celosvětově vyhlášené tradici českého sklářství a posouvá toto dědictví do 21. století. Naše skleněné produkty jsou známé svou kvalitou a nyní jsme nadšeni, že je můžeme propojit s autorskými designy a ozdobami od Decor by Glassor,“ podotkl designér Crystalexu Martin Jašontek, který oceňuje samotné propojení dekorů vánočních ozdob s užitkovým sklem.
„Zároveň si ale myslím, že stolní sklo obstojí i samo o sobě, nejen na Vánoce. Kolekce je univerzální a její hlavní výhodou je, že ji není nutné kombinovat pouze s vánočními ozdobami,“ osvětlil.
Zájemci kolekce, které zahrnují tradiční ozdoby a elegantní sklenice či vázy, seženou jak v kamenné prodejně Decor by Glassor v Liberci, tak na e-shopech obou značek. Svůj domov tak mohou proměnit v pohádkovou zimní krajinu.
V budoucnu se mohou zákazníci Decor by Glassor těšit i na další produkty, které budou vycházet z designů zmiňovaných čtyř kolekcí.
„Další produkty aktuálně řešíme s dalšími partnery. Už nyní mohu prozradit, že se nám podařilo navrhnout a vyrobit opravdu krásnou sérii svíček s motivy výše zmíněných kolekcí. Dále pracujeme na vánočních přáníčkách, nebo balicích papírech. Kolekci ‚Ladovy Vánoce‘ jsme pro letošní Vánoce také rozšířili o další produkty a pro zákazníky chystáme kouzelné lucerny, adventní věnce a vázy se zimními ilustracemi. Je na co se těšit,“ nastínila plány Jandorová.
Oblibě se těší Lada i sportovní tematika
A jaké budou trendy letošních svátků?
„Trendy ještě nechceme úplně prozrazovat, ale již teď vám můžeme poodhalit, že tak, jako v moderních domovech neustále probíhá posun k spíše neutrálním a zemitým barvám, se i naše nová kolekce ponese v tomto duchu. Ale na tu si ještě budeme muset chvilku počkat,“ konstatovala Jandorová.
Největší oblibě se u zákazníků těší právě čtyři už zmíněné kolekce. K favoritům mezi skleněnými figurkami patří vánoční trio, tedy ozdoba řízku s bramborovým salátem, půllitr piva a vánočka. Mezi populární ozdoby patří i skleněná autíčka a roste také obliba skleněných ozdob se sportovní tematikou.
„Od minulého roku, kdy jsme ji představili, je bestsellerem také kolekce ‚Ladovy Vánoce‘. Baňky s ilustracemi Josefa Lady letos doplňujeme o figurky Mikeše, Ponocného, Vodníka, Čerta, Mikuláše a Anděla,“ uzavřela Jandorová.