Stavba byla zkolaudována v úterý 19. prosince a od té doby je podjezd, ale i blízké chodníky a cyklostezka v provozu bez omezení. „Přesto se budou ještě na jaře některé drobné práce dokončovat. Jedná se o terénní úpravy nebo vodorovné dopravní značení, které nebylo provedeno s ohledem na současné klimatické podmínky,“ řekla mluvčí havířovského magistrátu Jana Dybová.

Podjezd prošel celkovou rekonstrukcí. V prvé řadě byla vybudována zcela nová kanalizace. Podjezd totiž leží v nejnižším místě na území města a v době vydatných dešťů bývá zaplavován. Při velkých povodních zřejmě nepomůže ani kanalizace, přesto by už nemělo dojít k situaci, že jím lidé neprojdou.

Novinkou je totiž vyvýšený chodník s cyklostezkou, který by měl být nad úrovní hladiny i v době záplav. Od jízdního pruhu ve směru ze Šumbarku je oddělen zábradlím. Stejně tak je oddělen i chodník podél jízdních pruhů ve směru na Šumbarku.

Vůbec poprvé město přistoupilo ke zřízení vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy. Ve směru na Šumbark tento pruh začíná už před podjezdem a končí u zastávky u krytého bazénu. Ostatní doprava je vedena v levém pruhu. V opačném směru je doprava před tunelem svedena do jednoho pruhu.

Vyhrazený pruh pro autobusy v podjezdu se setkává s kritikou motoristů, podle kterých je v tomto místě zbytečný a brání v předjíždění pomalých vozidel. „Nevím, že by tam za celé roky měl někdo problém s tím, že byly dva jízdní pruhy. Teď tam nepůjde předjet ani moped nebo traktor, za kterým se všichni povlečou hezky dvacítkou až nahoru k rondelu,“ řekl jeden z nich.

Z obou stran podjezdu jsou místa ve středových pásech, která je možné například v případě nehody zprůjezdnit. Pozor by si však měli dávat chodci při přecházení silnice. Zatímco u kruhových objezdů mají vyznačené přechody, v místě u mostku jde jen o místo určené k přecházení a práva chodců tam jsou omezená.

S ohledem na dřívější stížnosti lidí na bezpečnost v podjezdu je nyní prostor uvnitř i v jeho okolí monitorován prostřednictvím kamer městské policie. Celý podjezd je také nově osvětlen.

„Rekonstrukce podjezdu a stavba chodníku a cyklostezky přišla na 14,2 milionu korun, přičemž 90 procent se městu podařilo zajistit z evropských fondů,“ dodala mluvčí Dybová.

a modernizovaný podjezd naváže přednádražní prostor, který chce město začít budovat už v příštím roce. Mezi nádražní halou a podjezdem bude nové parkoviště a prodloužena bude i cyklostezka, která tam nyní provizorně končí.

Nové nízkopodlažní autobusy s pohonem na zemní plyn pro městské a příměstské linky v Havířově. 15 metrů dlouhý třínápravový autobus Scania.
V Karviné a Havířově jezdí nové autobusy. Platit už lze i bankovní kartou