Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slibovaný heliport? Není. Začíná se znovu jednat

Kojetín – Plánovaný heliport před zdravotním střediskem v Kojetíně se opět dostává na pořad dne.

13.1.2011
SDÍLEJ:

Heliport - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Loňské záměry olomouckého hejtmanství na osm nových přistávacích ploch v kraji pro vrtulníky záchranné služby se kvůli komunálním volbám posunuly, nyní se začínají jednání znovu rozbíhat.

V bývalém přerovském okrese má plocha pro vrtulníky vzniknout v Kojetíně, a to před zdravotním střediskem.

„Vytipovali jsme lokality, posoudili je z hlediska vhodnosti pro leteckou službu a nechali zpracovat projekt,“ uvedl náměstek hejtmana pro zdravotnictví Michael Fischer. Od té doby ale k žádnému výraznějšímu posunu nedošlo.

„Měli jsme tu pověřeného člověka z Olomouckého kraje, kterému jsme vybraný prostor předvedli a domluvili jsme se na vybudování osvětlení. To už je ale aspoň půl roku,“ připomněl starosta Kojetína Jiří Šírek.

Jednání přerušily volby

Podle náměstka Fischera usnuly plány na heliporty zejména kvůli změnám ve vedení měst.

„Míč je nyní na straně samospráv. Ve víru volebních událostí na to nedošlo, ale buďme optimisté,“ řekl Fischer, podle něhož budou jednání se starosty, v mnoha případech novými, už brzy pokračovat.

V případě Kojetína je vytipovaný pozemek v majetku kraje.

„Částečně je tam i hřiště, ale heliport by se tam vešel a sportoviště by mohla zůstat,“ uvedl Šírek. Město si podle něj neklade ani nehodlá klást žádné podmínky nebo překážky, které by realizaci heliportu mohly zdržet.

„V Kojetíně není problémem pozemek, ale přívod elektřiny. Ten by musel vést po městském pozemku. My jsme ale připraveni se na něm finančně podílet,“ řekl náměstek hejtmana.

Proč stavět heliport?

Vrtulníky záchranné služby mohou teoreticky přistát téměř kdekoli, i například na silnici, pokud zasahují u dopravních nehod. Problémy mohou ale nastat za snížené viditelnosti. Právě proto hodlá Olomoucký kraj pokrýt své území přistávacími plochami.

„Vhodná místa jsme hledali spolu s provozovatelem letecké záchranné služby, a to zejména podle četnosti zásahů a dojezdových časů. V mnoha případech jde o lokality na okraji Olomouckého kraje,“ zdůraznil již dříve ředitel Záchranné zdravotnické služby Olomouckého kraje Ivo Mareš.

Doslova vzato nejde podle něj o klasické heliporty, protože na ty jsou kladené vyšší nároky. I tak by ale zvažované zpevněné plochy s osvětlením přistávání vrtulníků za snížené viditelnosti hodně usnadnily. Náklady na jedno takové místo se mají pohybovat v řádu desetitisíců a dosahovat maximálně sta tisíc korun.

Autor: Pavla Kubištová

13.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kouření v hospodách
3 7

Senát možná vládě doporučí zmírnění protikuřáckého zákona

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
69 14

Babiše chtějí vydat poslanci pěti stran. SPD se ještě podívá do spisu

AKTUALIZUJEME

Zeman se v Rusku sešel s Putinem. Mluvili o vzájemných vztazích i o Asadovi

Dnešní schůzka prezidenta Miloše Zemana s jeho ruským protějškem Vladimirem Putinem proběhla s mírným zpožděním. V středomořské Soči řešili státníci problematiků vzájemných vztahů a možnosti kulturní výměny. "V Sýrii jste zvítězili," pogratuloval Zeman nejvýznamnějšímu spojenci syrského vůdce Bašára Asada.

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT