Podle vyjádření spolku AutoMat ale v době, kdy z města vymizeli turisté, dopadne opatření výhradně na Pražany, kteří v kopcovitém terénu používají vlastní elektrokola i elektrokoloběžky. Postihnout může také rozvážkové služby.

Městská část chtěla opatření realizovat na jaře. Ovšem přesný termín zatím neurčila, jelikož je centrum prázdné.

S elektrokoloběžkami byl problém

ON-LINE ke koronaviru naleznete ZDE

Radnice v čele se starostou Petrem Hejmou (STAN) tvrdí, že tímto krokem bojuje proti sdíleným elektrokoloběžkám. Společnost Lime, na kterou si Pražané dlouhodobě stěžovali, však svůj provoz kvůli úbytku turistů ukončila již v březnu.

„Šlo nejenom o jejich provoz, ale také o nevhodné odkládání a časté incidenty s chodci,“ uvedla v oficiálním prohlášení radnice. Původní omezení, které připravovalo ještě minulé vedení Prahy 1, se nemělo vztahovat na elektrokola s pedály.

„S ohledem na existující právní předpisy magistrát sám navrhl a požadoval zákaz všech kol s motorem. Praha 1 s tímto postojem souhlasila a na svém postoji trvá,“ doplnila radnice.

AutoMat požádal o přepracování opatření

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr chce problém řešit komplexně novelizací stávající legislativy. „Tak, aby byl výsledek především bezpečný pro lidi a plošně použitelný,“ zdůraznil.

Kudy na elektrokole neprojedete. Infografika.Zdroj: DENÍK/Pavel KopeckýSpolek AutoMat požádal v otevřeném dopise Prahu 1, aby opatření přepracovala. Řešením by podle něj mohlo být vytvoření více obousměrek, které by cyklisté volili místo pěších zón.

Podle Prahy 1 ale obousměrný provoz pro cyklisty, který je na řadě míst metropole, zavést nelze, jelikož mu brání zákonná omezení.

Radnice tak navrhla objízdné trasy. Ty AutoMat odmítá: „Celetnou nejde objet, protože zákaz zasahuje i Železnou. A Železnou nejde rozumně objet, protože Husova není cykloobousměrka…“