„Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na akci D6 Lubenec II. etapa. Jedná se o 3,3 km dlouhou část stavby “D6 Petrohrad – Lubenec“, kdy na první část v délce 8,8 km již stavební povolení nabylo právní moci. Výběrové řízení na zhotovitele plánujeme zahájit v první čtvrtletí roku 2023. Na akci probíhá majetkoprávní příprava,“ popsal generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Dvanáctikilometrový úsek s mimoúrovňovou křižovatkou u Černčic a mostem přes budoucí vodní nádrž Kryry chce ŘSD začít stavět na konci příštího roku, hotový má být za tři roky.
Navazující obchvat Hořoviček je v přípravě o krok dál, zhotovitele ŘSD už vybralo. „Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia a Stavby mostů s cenou 1,509 miliardy korun. Na úsek délky 5,2 km probíhá stavební řízení a dokončuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl Mátl.

Jako první, zřejmě už v únoru příštího roku, by se měl na D6 začít stavět obchvat Hořesedel. Součástí devítikilometrového úseku je mimoúrovňová křižovatka se silnicí Žatec – Rakovník mezi Svojetínem a Kněževsí, postaví ho stejné sdružení firem za 1,9 miliardy korun.
U Hořoviček a Hořesedel má být dálnice hotová v roce 2025. Na D6 se v současné době staví úsek u Krupé, který naváže na hotovou trasu mezi Prahou a Krušovicemi. Část v délce 6,5 kilometru má být dokončená v roce 2024. Za rok, na přelomu let 2023 a 2024, tak má být na D6 rozestavěno ucelených 33 kilometrů dálnice. To je na poměry Česka unikátní délka.