Na stavbě se mísí čeština s polštinou a ukrajinštinou. Práce jde ale dělníkům od ruky. „Minulý týden tady bylo minus deset, dnes je teplo,“ řekl jeden z mužů.

Ocelový most vážící zhruba 300 tun se už nedaleko železniční zastávky Opatovec rýsuje. Velký jeřáb postupně usazuje jednotlivé díly mostu, ty sem byly přivezeny z firmy v Polsku.

Železniční most přes budoucí dálnici D35 u Opatovce u Svitav už nabírá finální podobu
VIDEO: Záběry z dronu. U Opatovce roste železniční most pro neexistující dálnici

„V loňském roce jsme udělali a zprovoznili provizorní bypass. Odtěžili jsme zářez budoucí dálnice a udělali spodní část železničního mostu. V současné době probíhá položení a montáž samotné ocelové konstrukce mostu,“ sdělil Stanislav Král, vedoucí oddělení výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR. Počítá, že práce na modro oranžovém mostu budou hotové na přelomu března a dubna, poté skončí i omezení na hlavní železniční trati.

Rozměry mostní konstrukce:

Rozpětí mostu – 46,2 metru
šířka mostu – 11,95 metru
Hmotnost nové mostní konstrukce – 293,3 tun

Přeložka trati je totiž jen dočasné řešení. Po dostavbě mostu přijde na řadu demolice přeložky a v místě vzniknou místo esíčka dvě přímé koleje. Během měsíce těžká technika usadí velký mostní oblouk. Stavba železničního mostu je první krok k vybudování dálnice D35 v úseku Janov – Opatovec. „Těleso dálnice bude v zářezu hlubokém asi osm metrů, tedy pod železnicí,“ dodal Král.

Zdroj: Iveta Nádvorníková

A zatímco dělníci mají plné ruce práce se stavbou železničního mostu přes budoucí dálnici, na úsek D35 mezi Janovem a Opatovcem běží tendr. „Kvůli dodatečným informacím došlo k posunu termínu otevírání obálek na začátek února. Se zahájením stavby počítáme v řádu nejbližších měsíců po ukončení výběrového řízení,“ informoval Král.

Zahájení stavby nic nebrání 

Archeologický výzkum na trase dálnice D35 Janov – Opatovec je hotový. Pole je připravené, stromy vykácené a podle Ředitelství silnic a dálnic nic nebrání zahájení stavby samotné dálnice.