Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stěhováci nosící kusy nábytku jsou historií

Jablonec nad Nisou /ROZHOVOR/ - Mezi zákazníky stěhovacích firem už nepatří jen obyčejní lidé, často si je objednávají také firmy. Stěhují tak třeba celé výrobní linky včetně doprovodných činností jako jsou elektroinstalační práce či připojení plynu.

7.3.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Filip Lukeš

Stále více lidí nejen na Jablonecku spoléhá při stěhování na pomoc profesionálů, firmy se při přesunu svých sídel nebo provozoven bez „stěhováků“ vůbec neobejdou. Na zážitky i kuriozity ze stěhování jsme se zeptali Luďka Malého z jablonecké společnosti MM – Se Pro.

Můžete říct, co jste doposud stěhovali nejzajímavějšího, a čím se zabýváte nyní?
Mezi nejzajímavější akce určitě patřilo stěhování technologie na výrobu nanovláken nebo stěhování výrobních forem v nadnárodní společnosti v Německu, kdy jsme namísto standardních postupů použili na přání zákazníka k urychlení stěhování jeřáb o nosnosti tří set šedesáti tun.

Mezi další významné zakázky patří stěhování historických památek – například tkalcovského stavu pro muzeum, přesuny inventáře na českých hradech a zámcích, kde nás nepřekvapil ani dvě stě let starý oltář. Kuriózní byly také zakázky, při kterých jsme přesouvali nivelační kameny nebo části budované malé vodní elektrárny.

V současné době se věnujeme především komplexním demontážím a přesunům technologií jako byl přesun výrobní linky z Francie do České republiky včetně demontáže robotického pracoviště a zprovoznění v ČR.

Jaké dosavadní stěhování považujete za nejnáročnější?
Mezi nejsložitější zakázky patřilo bezesporu přemísťování technologií jedné třetiny výrobní haly z důvodů optimalizace logistických nákladů. Tato zakázka trvala jeden a půl měsíce a byla velmi náročná z pohledu synchronizace jednotlivých pracovníků a profesí a zachování současné výroby. Některé práce probíhaly nepřetržitě čtyřiadvacet hodin denně.

Plánování a korekce dalších prací jsme po dohodě se zákazníkem měnili i třikrát do týdne, a to se na place pohybovalo v jednu chvíli až třicet lidí včetně jeřábu, plošin a vysokozvdižných vozíků.

Jakou techniku využíváte při stěhování a nakolik se tato profese během let změnila?
Ke své práci používáme speciální hevery o nosnosti do osmdesáti tun, na přesuny technologií pak stěhovací podvozky o různých tonážích a sestavách dle půdorysu a těžiště. Nedílnou součást tvoří speciální podkladové materiály od kovů až po tvrzené plasty. A samozřejmě jsou nezbytné doprovodné činnosti, bez kterých se neobejdete, to znamená elektro-instalační práce, připojení medií – voda, vzduch, plyn, pneumatika a manipulační technika a tak dále. Stěhováci přenášející jednotlivé kusy nábytku jsou dnes už historií.

Máte nějakou veselou příhodu, která se vám stala při stěhování?
Při jednom stěhování rozměrného strojního zařízení se musely probourat dvě zdi v jedné místnosti naproti sobě. V místnosti byly špaletové dveře – dvojité. A jedny už byly zazděné. Zaměstnanci stavební firmy oba probourané otvory zazdili, protože viděli dveře. Když je pak ale otevřeli, zjistili, že tam je zeď. Takže se vlastně sami zazdili.

V jakém poměru se podílíte na stěhování soukromých osob a firem?
Poměr stěhovaných osob a firem je dlouhodobě zhruba jedenadvacet procent za osoby a devětasedmdesát procent firmy.

Kde všude už jste stěhovali?
Pracujeme takřka po celé České republice – na Ostravsku, Pelhřimovsku, Brněnsku, Českobudějovicku, jinak v Libereckém, Středočeském kraj a Královehradeckém kraji kraji. Co se týče zahraničí, působíme v Německu, ve Francii nebo Polsku.

Autor: Jan Vrabec

7.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT