V konkurenci více než dvou set uchazečů se tak studenti z Břeclavi dostali mezi deset nejlepších. Mají šanci postoupit do evropského finále. „Myslím, že jsme zabodovali právě díky 3D tiskárnám, které jsou na vzestupu. Ukázaly také svoji přednost právě v době koronavirové krize, kdy jsme operativně tiskli překladače na šňůrky pro šičky roušek. Pro břeclavskou nemocnici a hustopečské zdravotnické zařízení zase redukce na masky. A jistě také zaujal dobrý finanční výsledek naší firmy,“ zamyslel se za studenty jeden z hlavních aktérů Jakub Petrjanoš.

D3press
• Studentská firma Gymnázia a jazykové školy Břeclav.
• Zabývá se výrobou reklamních předmětů, tiskla překladače šňůrek pro roušky a redukce na masky.
• Je mezi TOP firmami v ČR.

Celkem osm spolužáků ze třetího ročníku gymnázia poznává díky projektu úskalí i možnosti vlastní firmy. „Hned na začátku nás překvapila přebujelá byrokracie se založením firmy, řešíme problémy s dodavateli kvůli nedodržení termínu, dohadujeme se s odběrateli o ceně. Ale jsem za tu možnost si vše vyzkoušet rád,“ dodal Petrjanoš.

Už nyní s kolegy uvažuje, že v podnikání v oboru budu pokračovat i při studiích na vysoké škole.

Běžně se zabývají výrobou reklamních předmětů a jejich takzvané placky jdou na odbyt díky originálnímu zpracování.

Oporu mají studenti ve svém mentorovi Petru Vlasákovi. „Výhoda programu je v tom, že studenti si musí pečlivě vybrat předmět podnikání, protože do něj vloží své vlastní peníze. Když nebudou úspěšní, přijdou o ně, což je skvěle motivuje,“ ocenil Vlasák.

Studentská firma je srovnatelná se skutečnou. „Figuruje v ní právník, účetní i PR manažer, což jsou další spolužáci. Výhodou je, že díky projektu neplatí daně a neřeší EET,“ dodal Vlasák. Podle něj podobně ve škole fungují ještě další tři firmy.

Kvůli koronavirové karanténě nemohli letos studenti představit svou firmu na soutěži osobně. „Oceňujeme pružnost studentů, kteří pro porotce připravili tříminutové video prezentace. Výroční zpráva, nebo e-shop napoví mnohé, ale díky videu jsme mohli vidět i jejich charisma,“ ocenil Martin Smrž, ředitel neziskové organizace JA Czech, která studentské firmy zastřešuje.

Zdroj: Youtube