Informaci potvrdila Deníku Rovnost mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. „Práce na kruhové křižovatce spojující Bantice s Tasovicemi a Hodonicemi plánujeme zahájit až na jaře. Dokončení předpokládáme v červenci. Silnici I/53 bude zprovozníme společně s touto křižovatkou, tedy po jejím vybudování,“ sdělila Trubelíková.

Původně avizovali státní silničáři otevřít silnici v polovině letošního prosince i když předpokládali, že potrvá o několik měsíců déle. Dřívější ukončení prací jim ale navrhla firma, jež vyhrála soutěž na stavbu a požádala o uzavírku pouze do 12. prosince. Zkrátit termín se jí ale nepodařilo. „V souvislosti s nečekaným nálezem staré štětové cesty pod asfaltovým souvrstvím v celé délce bylo nutné provést změny založení. Zhotovitel proto požádal o prodloužení úplné uzavírky do konce dubna 2023, kdy ale současně předpokládáme zahájení prací na okružní křižovatce,“ upřesnila mluvčí silničářů.

Splašená jalovice v Ostravě - záběr z videa.
VIDEO: Po Ostravě běhala splašená jalovice, její pouť skončila na hřbitově

Z prodloužení uzavírky nemá radost Marek Lochman. „Skoro rok se trápíme na objížďkách dědinami, provoz je tam hustý a cesta trvá mnohem déle. Těšil jsem se, že to skončí, vážně to potrvá ještě osm měsíců?“ reagoval na informaci řidič dodávky.

Výstavba kruhové křižovatky v původním projektu nebyla, o změnu požádaly obce Bantice a Práče později. Její výstavba je však časově náročnější. Navíc musí ředitelství vyhlásit nové výběrové řízení na zhotovitele stavby. Původní vítěz soutěže Metrostav má totiž soudní zákaz účastnit se veřejných zakázek. „V dohledné době vypíšeme novou soutěž, abychom na jaře mohli křižovatku vybudovat a celé dílo dokončit,“ ujistila Lucie Trubelíková.

Na rekonstruovaném úseku silnice I/53 v těchto dnech pokládají dělníci nové asfaltové vrstvy a pracují na mostech. Poté přijdou na řadu například vegetační úpravy, montáž svodidel či instalace dopravního značení.

První trolejbus Mario dokončují pracovníci brněnského dopravního podniku ve vozovně v Komíně
VIDEO: V Brně dokončují první nový trolejbus. Jmenuje se Mario

Stavba sedmikilometrového úseku hlavního tahu z Brna na Znojmo vyjde ředitelství na zhruba 328 milionů korun. Denně po silnici projede na dvanáct tisíc aut včetně velkého množství kamionů. Rekonstrukcí prochází hluboké podloží silnice, nové budou povrchy, bezpečnější mají být křižovatky a v kritických místech bude silnice rozšířená o další pruh. U obce Práče nebudou přes frekventovanou silnici přejíždět zemědělské stroje, nově ji podjedou pod podjezdem. Vlastními podchody bude migrovat i zvěř.

Už nyní státní silničáři připravují opravu dalšího úseku třiapadesátky. „Přestavba zbývající téměř jednadvacetikilometrové části silnice I/53 mezi Lechovicemi a Pohořelicemi je ve vysokém stupni přípravy, se zahájením počítáme v příštím roce,“ naznačil před časem generální ředitel ŘSD Radek Mátl.