Pražský dopravní podnik buduje novou trolejbusovou trať od letošního ledna. Po dokončení bude spojení zajišťovat trolejbus číslo 58.

V okamžiku zahájení zkušebního provozu začaly v garáži Řepy přípravné práce pro další trolejbusovou trať, tentokrát na Letiště Václava Havla. Vlastní stavba v ulicích Evropská a K Letišti by měla začít podle DPP v lednu 2023. Výstavba potrvá 15 měsíců.

Zahájení razících prací stanice metra D Olbrachtova spojené s žehnáním sochy sv. Barbory, 1. prosince 2022, Praha.
V Praze začalo hloubení stanice nové linky metra D Olbrachtova

V areálu garáže Řepy vznikne nová měnírna a nabíjecí místa až pro 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů, které budou jezdit na budoucí trolejbusové lince na letiště. Garáž Řepy bude domovem i pro standardní trolejbusy, které budou jezdit na dalších chystaných linkách v levobřežní části Prahy (131, 137, 176 nebo 191).

Trolejbusem až na letiště

Výstavba trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla je součástí projektu elektrifikace autobusové linky 119. Trať a související infrastrukturu postaví Elektrizace železnic Praha, náklady na výstavbu činí 354,5 milionu korun. Zahájení zkušebního provozu na druhé novodobé trolejbusové trati v Praze předpokládá DPP v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.

Trakční trolejové vedení bude pokrývat zhruba 50 % stávající trasy autobusové linky 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, na zbylém úseku trolejbusy pojedou na baterii.

Čerpací stanice, ceny pohonných hmot - Ilustrační foto
Úplně k ničemu. Nové tabulky na čerpacích stanicích matou, udávají nereálné ceny

V říjnu to bylo padesát let, kdy v Praze skončil pravidelný provoz trolejbusů. Půl století poté se město i Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) snaží tento druh dopravy obnovit.

Praha začala uvažovat o zavedení moderní trolejbusové dopravy kolem roku 1927 a na první trať vyjely trolejbusy 28. srpna 1936.

Definitivní konec éry trolejbusů pak v Praze nastal v noci z 15. na 16. října 1972. Tím trolejbusy v pražských ulicích skončily a do podzimu roku 1973 zcela zmizely i poslední zbytky trolejí. Scénu pak ovládly tramvaje a autobusy.