Když se v roce 1960 sloučily obce Horní Morava, Dolní Morava a také Velká Morava, bylo snad jen otázkou času, kdy si panenské přírody a kopcovitého terénu všimnou milovníci zimních sportů. Na vrcholu Králického Sněžníku byla už od konce 19. století chata, tam mohli milovníci hor přespat. Na místě už v té obě stála rozhledna, která přímo vybízela k romantickým pohledům na Jeseníky, Orlické Hory, Rychlebské hory i vrcholky Krkonoš či Beskyd.

Chata však postupem času chátrala, a tak už na začátku 70. let bylo jasné, že půjde k zemi, stejně jako kamenná rozhledna. Už v roce 1975 ale místní postavili dva lyžařské vleky, jeden z nich se nacházel na konci obce a druhý u lesních hájoven, oba měly délku 200 metrů. Na jejich provoz však chyběly peníze.

Skutečný zlom přišel v momentě, kdy si údolí pod Králickým Sněžníkem všimli členové původně policejní fotbalové TJ Rudá hvězda, dnešní Komety Brno. Právě jejich zájem o zpustlou sjezdovku nastartoval cestovní ruch v obci. Na kopec najela těžká technika a začal se budovat pořádný lyžařský terén.

Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá.
Brno dostane nový bulvár. Architekti přiblížili podobu moderní čtvrti Trnitá

Zájem o vleky trval i v 90. letech, v obci se budovaly nová ubytovací zařízení. V roce 2002 založili někdejší členové Rudé hvězdy společnost SKI Sněžník, jako cíl si vytyčili vybudovat zasněžování areálu technickým sněhem. Ani jim však nestačily peníze na to, aby neprosperující středisko zvládli ufinancovat. Kormidla se tak později chopil brněnský stavební magnát Jiří Rulíšek. Ten vbrzku přišel s novou vizionářskou ideou: podpořit na Dolní Moravě letní turistickou sezónu.

A tak se postupně začal měnit územní plán obce, pokračovaly spory s ochranáři a začala se psát nová etapa kdysi zapadlé obce ležící hluboko v Sudetech.