Vloni během listopadu a prosince došlo na montáž výztuže a betonáž opěr dříků, byly navezeny silniční panely, železobetonové pražce, kolejnice. Smontované je už i nové nástupiště a proběhly práce pro napojení osvětlení, informačního systému a rozhlasu.

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) se přijel podívat, jak pokračuje výstavba úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem
Rok 2023 nebude k řidičům štědrý. Nových dálničních úseků přibude jen málo

Stavba železničního mostu je první krok k vybudování dálnice D35 v úseku Janov – Opatovec. „Těleso dálnice bude v zářezu hlubokém asi osm metrů, tedy pod železnicí. Vlak pojede ve stejné výšce jako nyní,“ dodal vedoucí oddělení výstavby Ředitelství silnic a dálnic ČR v Pardubickém kraji Stanislav Král.

Úseky v přípravě 

Náklady na výstavbu ocelového mostu přes dálnici D35 dosáhnou zhruba 140 milionů korun. V prosinci byl otevřen úsek D35 z Časů na Pardubicku do Ostrova před Vysokým Mýtem. Další úseky jsou teprve v přípravě, kolem Svitav a Opatovce by dálnice měla být hotová v roce 2026.

Rozměry mostní konstrukce
rozpětí mostu – 46,2 metru
šířka mostu – 11,95 metru
hmotnost nové mostní konstrukce – 293,3 tun