Zatím není jasné, kdy si zákazníci službu přes aplikaci opět objednají. „Nyní zpracováváme právní analýzu. Jednou z možností je změna městských nařízení, na které odkazuje předběžné opatření zakazující fungování Uberu v Brně. Další možností je připravovaná novela silničního zákona, kterou zatím schválili poslanci a díky které by mohl Uber ve městě fungovat,“ říká primátorka.

Zástupci firmy rozhodnutí radních přivítali. „Používání aplikací, jako je například Uber, a jiných řešení sdílené dopravy společně s veřejnou dopravou snižuje dopravní zácpy, zlepšuje kvalitu ovzduší v našich městech a vytváří menší potřebu parkovacích míst,“ sdělili v prohlášení.

Rozhodnutí radních však nic nemění na kritickém postoji taxikářů. „Lze předpokládat, že se blíží definitivní schválení novely zákona o taxislužbách, která rozdělí řidiče do několika skupin. Někteří zůstanou jako klasické taxi, jiní budou jezdit bez majáčku na aplikaci a velmi se to znepřehlední,“ prohlásil Jiří Kyjovský z brněnského spolku Cech Taxi Czech Republic.

Zdůraznil přitom, že není proti novele a používání nových technologií. „I v současnosti taxikáři v Brně mobilní aplikace využívají. Vadí mi nejednotná pravidla,“ kritizoval.

Smířlivější je taxikář Ivo Fischer. „Řidiči jezdící pro Uber by měli mít čísla, registraci a tím pádem i podléhat kontrole magistrátu. Pokud radnice omezí Uber spodním cenovým limitem, pak je to v pořádku,“ míní taxikář.

Někteří Brňané krok radních vítají. „Jsem pro. Každý si může vybrat školeného a přezkoušeného taxikáře, nebo poloamatéra,“ uvedl Filip Cvetler.

Jiní zase fandí klasickým taxikářům. „K tomu, aby člověk mohl dělat taxikáře, je potřeba mít zkoušky z místopisu a také taxametr. Uber je podnikání bez licence,“ řekl Petr Kováč.