Úsek do Bělotína je v provozu již od listopadu 2008, řidiči jedoucí od Přerova ho ale nevyužívají. Chybí totiž nejen dlouho slibovaná nájezdová rampa, ale i přehledné dopravní značení, které by k dálnici navedlo.

Pohodlné napojení na dálnici přímo z obchvatu města Lipník měly vyřešit nájezdové rampy. Ty ale dosud chybí a Ředitelství silnic a dálnic, které je za stavbu zodpovědné, plán během let přehodnotilo.

„Během realizace stavby byl dohodnut jiný způsob řešení. Tím má být nedaleké mimoúrovňová křižovatka Trnávka na připravované stavbě dálnice mezi Přerovem a Lipníkem, která plně nahradí rampy v Lipníku a zajistí potřebné napojení na dálnici,“ popsala změnu Nina Ledvinová z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Taková vyhlídka ale obyvatele Lipníku nijak netěší.

„Kdy začne stavba dálnice Lipník nad Bečvou – Přerov, neví možná ani sám ministr dopravy,“ poznamenala Lucie Žídková z lipnické radnice.

Směrem od Přerova je možné se na dálnici dostat pouze tak, že řidiči z obchvatu Lipníka sjedou do města, na kruhovém objezdu se vrátí a zamíří směrem na Olomouc. Teprve poté uhnou na Bělotín.

Na kruhové křižovatce ale tento směr značený není a odbočit na Olomouc při jízdě na Ostravu lidi neznalé situace nenapadne.

„Je to svízelná situace. Řidiči bloudí, sjíždějí z kruhové křižovatky co centra Lipníku a vjíždějí až na Hradební okruh,“ řekl místostarosta Pavel Šoltys.

Někteří raději couvají jednosměrkou zpátky

Oslovení místní obyvatelé cestu k dálnici znají, všichni se ale shodli v tom, že pro neznalé řidiče je její nalezení tvrdým oříškem.

„Je to matoucí, protože se musí jet jakoby opačným směrem,“ řekl například Pavel Láhner.

„Značení je nesmyslné. Byl jsem tam a teď už vím, jak se dostat k dálnici, ale nikomu, kdo tam jede poprvé, nezávidím,“ svěřil se další muž, který do Lipníku a Hranic často jezdí pracovně.

Při cestě mezi Přerovem a Hranicemi dává prý přednost staré silnici první třídy.

O nepřehledné situaci dobře vědí i na čerpací stanici poblíž kruhové křižovatky, odkud se dá odbočit směrem k dálnici.

„Ptají se nás snad všichni. Zastavují tu řidiči kamionů a dotazují se, kudy mají jet. Sami se nevymotají,“ poznamenala pracovnice benzinky Marcela Grygarová.

Jakmile ale řidiči sjedou z kruháče k čerpací stanici, zpátky už se vrátit nemohou a musejí pokračovat na Hranice po silnici první třídy a na dálnici se napojit až později.

Někteří z nich raději jednosměrkou couvají zpátky na kruhový objezd, což by samozřejmě neměli.

Značení prý zlepší letos

Město se snaží s Ředitelstvím silnic a dálnic dohodnout, aby dálnici lépe označilo.

„My o to stále usilujeme, píšeme dopisy, ptali jsme se na to i při jednání tento týden. Problémem jsou prý ale finanční prostředky,“ vylíčil Šoltys.

Ředitelství silnic a dálnic se hájí tím, že úsek dálnice do Bělotína je stále v předčasném užívání. Přesto uznává, že značení by mělo být pro řidiče přehlednější.

„Projekt pro úpravu a doplnění dopravního značení byl zpracován v minulém roce, kvůli připomínkám však musel být opraven a rozšířen a znovu schválen. Realizaci bychom chtěli provést v letošním roce v závislosti na přidělení finančních prostředků,“ uvedla Ledvinová.