Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velemín opět trápí kamiony. Objíždějí trasu D8

Nákladní auta na Lovosicku volí trasy bez poplatků. Někteří řidiči navíc nedodržují rychlost.  

19.3.2018
SDÍLEJ:

Kamiony ve Velemíně.Foto: Deník/Karel Pech

Otevření posledního úseku dálnice D8 v prosinci 2016 ulevilo řadě měst a obcí. Nejvíc si asi oddychli ve Velemíně, kde dříve projelo i 11 tisíc aut denně a přejít silnici bylo několikaminutovým náročným úkolem. I po otevření dálnice tu nyní však doprava mírně houstne, průjezd tudy je totiž pro „kamioňáky“ levnější.

Silnice I/8 vedoucí z Lovosic přes Velemín, Teplice nebo Dubí až na hranice s Německem je jedinou trasou v tomto směru, která není zpoplatněná.

„Se situací před lety se to srovnat nedá, ale kamionů tu opět jezdí o něco víc,“ říká Martin z Velemína, který má dobu, kdy obcí projížděly konvoje kamionů, stále živě v paměti.

Dálnice D8 i silnice I/30 vedoucí podél Labe do Ústí podél Labe jsou totiž zpoplatněné a řidiči nákladní dopravy mají často nařízeno upřednostnit levnější variantu, byť za cenu méně příjemné trasy.

I když nejsou počty projíždějících nákladních vozidel nějak alarmující, obec se snaží bojovat.

„Jde hlavně o Rumuny nebo Bulhary, kteří se placeným úsekům vyhýbají,“ říká starosta Velemína Petr Křivánek.

ZÁKAZ NAD 12 TUN

Řešením pro obec bude dokončení převodu silnice I/8 pod kraj. „Kraj jsme dotlačili k tomu, aby byla převedena na silnici II. třídy. Poté máme od krajské dopravky slíbeno osazení zákazem vjezdu pro vozidla nad 12 tun, což bude řešením našeho problému. K tomu ovšem dojde až v okamžiku, kdy bude dálnice zkolaudovaná,“ vysvětluje Křivánek.

Obci trápí také řidiči, kteří nedodržují rychlost. S otevřením dálnice totiž zmizely na objízdných trasách kamery.

Na vině mohou být podle řidičů i neaktuální navigace. „Většina jsou cizinci, kteří nemají v navigaci nový úsek dálnice. Já mám například navigaci s letošní aktualizací a také tam stále dálnice není,“ říká řidič Vítek.

Ani v Lovosicích neustal pohyb kamionů úplně a při cestě do Ústí nad Labem se přes město vydává řada řidičů. Trasa je totiž levnější a na rozdíl od dálnice na ní jsou odpočívadla.

„Například nákladní vozidlo se čtyřmi nápravami v emisní třídě 3 na úseku zaplatí mýtné ve výši 47 korun, ale průjezd dálnice je naproti tomu zpoplatněn 141 korunami,“ uvedla už loni mluvčí města Lovosice Ivana Kocánková.

Zdejší radnice se chystá náklaďákům trasu znepříjemnit. Ve hře je vybudování místa pro přecházení poblíž čerpací stanice Benzina nebo váha na kontrolu přetížení. Vzhledem k tomu, že se jedná o tranzitní mezinárodní spojku s Německem, zůstane silnice I/30 i nadále vedená jako silnice I. třídy a přímá omezení nákladní dopravy zde vzniknout nemohou.

Autor: Jan Štok

19.3.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Řidič sk. B - mezinárodní doprava 30 000 Kč

Řidič sk. B Přijmeme řidiče sk. B na plachtovou dodávku do 3.5t po EU. Plat 20.000-35.000 Kč. Požadujeme: čistý TR, praxe 1 rok. CV zasílejte na e-mail.

Doprava a logistika - Řidič na rozvoz pizzy 25 000 Kč

Malá pizzerie na Praze 10, vyhlášená svými rozvozy, hledá šikovného řidiče na rozvoz pizzy. Malý a mladý kolektiv, příjemné prostředí, pravidelná výplata, personálka zdarma. Možnost dalších směn a případného postupu. Nutná základní znalost PC a mob. aplikací. Máme vlastní auta i aplikaci na rozvozy.

Gastronomie - Servírka-číšník 35.000 Kč 35 000 Kč

Restaurace se zaměřením na českou kuchyni na Praze 10-Hostivař přijme samostatnou kolegyni-kolegu s praxí v gastronomii. Pracovní doba krátký-dlouhý týden 10-22:30hod., nástup možný ihned, nebo po dohodě. Měsíční odměna od 35.000 Kč čistého.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Václav Klaus ml.

Klaus junior nabídl prezidentskou vizi. ČSSD uvažuje o Středulovi

Na pohřeb brodského děkana dorazilo tisíc věřících i stovka kněží. Nechyběli arcibiskup, biskupové, hejtman ani senátor
AKTUALIZOVÁNO
1 26

VIDEO: Na pohřeb brodského děkana dorazilo tisíc věřících, nechyběl arcibiskup

Triumf po dvaceti letech. Francouzi přestříleli Chorvaty a jsou mistry světa

Dokázali to. Dva roky po neúspěšném finále mistrovství Evropy se francouzská parta probila k úspěchu. Tým Didiera Deschampse potvrdil v gólově bohatém finále roli papírového favorita a Chorvatsko porazil 4:2. Jejich výhra se však neobešla bez kontroverzí.

Další německá automobilka je obětí dieselgate. Opel čeká oficiální slyšení

Německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) pořádá oficiální slyšení o emisní technologii používané ve třech modelech automobilů značky Opel. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na německé ministerstvo dopravy.

Labyrint přechodů přes staveniště v Brně: mezi Českou a Moravákem začíná výluka

O dost dříve musí od pondělí vyrážet na brigádu Filip Kafka. V úseku mezi Českou a Moravským náměstím v Brně začíná tramvajová výluka. „Budu muset jít pěšky a ještě překonávat labyrint přechodů přes staveniště,“ povzdechl si.

Nemocnicím na jihu Moravy chybí dárci krve. Kvůli klíšťatům i dovoleným

Že potřebují jeho krev, dali Davidu Jelínkovi z Brna bohuničtí lékaři vědět přes telefon. Minulý týden proto šel darovat životodárnou tekutinu už popatnácté. „Zavolali mi kvůli tomu, že je většina dárců na dovolených a také proto, že je teď hodně úrazů i zraněných. Člověk nikdy neví, kdy krev bude potřebovat sám,“ sdělil Jelínek. Dárce shánějí i ostatní nemocnice v kraji.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT