Je tichý a černý, na první pohled nečeský. Vyrobila jej čínská společnost CRRC, z hlediska tržeb absolutní král na trhu kolejových vozidel.

Sirius pojme 300 cestujících, měří přes 111 metrů a jeho nejvyšší rychlost je 160 kilometrů za hodinu.

V původních plánech měla soupravu využívat společnost Leo Express, nakonec jezdí pod vlajkou RegioJetu. Leo Express měl objednané tři jednotky s opcí na desítky dalších, od smlouvy ale ustoupil kvůli nesplněné dodací lhůtě.

Prahu a Brusel od března propojí noční vlak:

Od března spojí Prahu a Brusel přímý noční vlak. Ilustrační snímek
Usnout v Praze a probudit se v Bruselu. Od března města spojí přímý noční vlak

RegioJet soupravu nasazuje od pondělí každý den v rámci vybraných rychlíků mezi Ústím nad Labem a Kolínem, do severočeské metropole vlak zavítá čtyřikrát denně.

Jeho využitím dochází k vylepšení kvality vozidel na této trase, na které provozovatel v minulosti čelil kritice za neustálé výpadky a zkracování souprav.

„Délka provozu je plánována na období tří až čtyř měsíců. V současné době nebudeme poskytovat podrobnější informace ohledně obratů vlaků. Veškeré další detaily může poskytnout pouze majitel jednotky, společnost CRRC,“ řekla tisková mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Sirius - Čínský vlak zkrášluje trať mezi Ústím a KolínemInteriér vlaku Sirius, který v rámci zkušebního provozu jezdí mezi Ústím nad Labem a KolínemZdroj: Deník/Jan Pechánek

Celkem mají soupravy během výše zmíněné doby najezdit téměř padesát tisíc kilometrů. Rychlík zaujme nejen jiným vzhledem a černou barvou, ale také nezvyklým interiérem, na kterém se podepsala čínská výroba. Raritou jsou například místa na stání s opěrkami.

Objeví se v Česku více souprav?

V případě, že zkušební jízdy během následujících měsíců proběhnou bez problémů, lze v blízké budoucnosti očekávat více takových souprav na české železniční scéně.