„Měli jsme na toto téma poradu už minulý pátek, týden před datem posledního rozloučení s Karlem Gottem. Je jasné, že tento den bude vyšší nápor cestujících, pro které jsme připraveni přidávat pětinu až čtvrtinu míst v každém vlaku navíc,“ uvádí Aleš Ondrůj za Regio Jet.

Nejvytíženější vlaky z Ostravy na Prahu jsou v neděli odpoledne a pondělí ráno a dopoledne (v opačném směru na začátku víkendu). „Nyní ale zaznamenáváme vyšší poptávku také na páteční spoje z Ostravy z příjezdem do Prahy v dopoledních hodinách,“ podotýká mluvčí Regio Jetu.

Základnu s kapacitou pro posilování souprav má tento dopravce v hlavním městě; tady chce 11. října připojit ke každému spoji jeden dva vagony. „Veřejnost se Karlem Gottem pojede rozloučit zajisté i odjinud. Zajistíme místa z Ostravy, ale i Bratislavy či Vídně a zpět,“ upozorňuje Ondrůj.

České dráhy zatím ve svém rezervačním systému „nevidí zásadní rozdíl“ oproti jiným týdnům. „Ve většině spojů na pátek máme ještě dost volné kapacity. Plní se pouze odpolední pendolina z Prahy na Ostravu, což ale není neobvyklé,“ vzkazuje Radek Joklík z centrály národního dopravce.

ČD sledují poptávku, mají přichystány další vagony pro operativní využití, o jejich přidávání rozhodnou v polovině týdne. „Rozhodně doporučujeme jízdenky a místenky kupovat co nejdříve. A to i pro zpáteční cestu. Tím nás cestující upozorní, kde je třeba posilovat,“ zdůrazňuje Joklík.

Leo Express o navyšování míst neuvažuje, místo toho zákazníkům radí pořídit jízdenku včas. „Čím dříve, tím levnější budou. Páteční vlaky míváme tradičně velmi vytížené a je možné, že s blížícím se termínem pohřbu Karla Gotta se zaplní ještě více,“ oznamuje jeho mluvčí Emil Sedlařík.