Podle Kremlíka není možné dlouhodobě obstarávat veřejnou dopravu na Znojemsku jen autobusy. „Mezi Znojmem a Brnem jich denně jezdí stovka. Proto chceme, aby po dokončení nedávno zadané studie železničního spojení Znojma a Brna co nejdříve začala nutná řízení a poté i stavební práce. Cílem je zkrácení jízdní doby mezi oběma městy na třicet minut,“ řekl ministr dopravy.

Zájem ministra uvítal Martin Kouřil, který se veřejné dopravě na jihozápadní Moravě dlouhodobě věnuje. „Je důležité, že si dálkového železničního napojení Znojma začínají všímat i nejvyšší politická patra. Předcházela tomu dlouhodobá práce občanské společnosti,“ řekl Kouřil.

Zrychlení cesty lze podle něj dosáhnout. „Vyžaduje to zásadní modernizaci trati ze Znojma a Hrušovan nad Jevišovkou a stavbu nové spojky z Hrušovan. To vše prověří studie. Půjde o dlouhodobé úsilí. Ideálně se na půlhodinu lze nakonec dostat,“ uvažoval Kouřil.