Podle Herclíka už dávno mohlo stát v Brně krásné nové nádraží za evropské peníze. „Nemuseli jsme každé dva roky opravovat staré hlavní nádraží,“ myslí si.

I po měsíci se cestující musí vypořádávat kromě přesunů na různá nádraží i s jejich nevyhovujícím vybavením. „Bavíme se o zajištění pomoci špatně pohyblivým lidem a matkám s kočárky ve stanici Brno-Židenice, která není bezbariérová, nebo o případném dovybavení stanovišť náhradní autobusové dopravy v Uhelné ulici,“ přiblížil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Železničáři přesto první měsíc výluky hodnotí pozitivně. „Před vánočními svátky jsme zprovoznili další prostory pro cestující na dolním nádraží, čímž se výrazně zvýšil jejich komfort po dobu výluky. Doprava je plynulá,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Představitelé drah jsou spokojení, že se zákazníci rychle zorientovali. „Byť jde o snížení komfortu cestování, lidé většinou chápou, že jsou stavební práce potřeba,“ sdělil Joklík.

Na dolní nádraží dojíždí z Kohoutovic také Michal Jankovích. „Přes Mendlovo náměstí tam mám ideální spojení. Výluka není tak hrozná, jak všichni avizovali,“ podotkl muž.

BMW honila v neděli slovenská i česká policie. Řidič převážel osm nelegálních migrantů z Iráku.
Ujíždějící BMW chytili policisté až u Brna. Řidič vezl nelegální Iráčany

Úbytek cestujících vinou výluky neregistuje ani RegioJet. „Kromě dolního nádraží zastavují všechny vlaky také v Židenicích, takže si cestující můžou vybrat, kde vystoupí. Lidé tam mají také možnost parkování zdarma,“ zmínil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Přesto přibylo pasažérů v brněnské městské hromadné dopravě. „A to na trase náhradních linek, včetně trasy linky 61 k dolnímu nádraží,“ podotkla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková. Stížnosti podnik neeviduje.

Výluka brněnského hlavního nádraží

Od 9. prosince 2018 trvá historicky největší výluka na brněnském hlavním nádraží. Omezení se dotýká každý den asi 60 tisíc cestujících.

Většina vlaků provizorně zastavuje na dolním nádraží, další pak v brněnských Židenicích, Králově Poli a Chrlicích. Do středu města se lidé dostanou náhradními autobusy nebo tramvají.

Dopravci problémy s úbytkem pasažérů nemají.

Železničáři za první měsíc výluky zprovoznili pro lidi další prostory na dolním nádraží, plánují i pomoc invalidům a matkám s kočárky v Židenicích.

Královopolské tunely v Brně - ilustrační foto.
V Královopolském tunelu zůstane šedesátka