Hlavní brněnský železniční uzel od neděle uzavřou opravy výhybek a zabezpečovacího zařízení. Nejvíce cestujících se proto přesune na dolní nádraží. „Odtud se dostanou na hlavní nádraží autobusovou linkou číslo 61,“ řekl ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah Jiří Sysel.

Na dolním nádraží vystoupí třeba cestující vlakovou linkou S3 mezi Břeclaví a Žďárem nad Sázavou.

Další vlakové spoje nově dorazí místo do centra města na nádraží do brněnských Židenic či Králova Pole. „Vlaky linky R9 ze směru od Prahy a Havlíčkova Brodu svou jízdu skončí na královopolském nádraží, odkud budou také vyjíždět,“ dodal Sysel.
Pro zvětšení klikněte.
Na tomtéž nádraží budou končit i začínat také spoje vlakových linek R8 a R12 ve směru na Vyškov či z Vyškova. I přes to, že provoz na brněnském hlavním nádraží omezí výluky, stále sem pojedou třeba vlaky linky S2 z Blanska. „Úsek od hlavního nádraží do Chrlic nebude průjezdný. Vlaky jižní části linky S2 proto v této části trati pojedou ze směru od Křenovic pouze do Chrlic. Odtud do centra se lidé dostanou linkou E63 a dalšími autobusy,“ zmínil Sysel.

Náhradní nádraží musí využít i dálková doprava. „Vzhledem k tomu, že hlavní nádraží bude neprůjezdné, povedou dálkové vlaky přes dolní nádraží. Zastaví i v Židenicích,“ upřesnil.

Dolní nádraží už železničáři v minulosti při výlukách využívali. Cestující si však stěžovali na nedostatek pohodlí. „Na nádraží nebyla žádná možnost občerstvení. A to nezmění ani fakt, ze jej přestavují,“ kritizovala Jurášová.Pro zvětšení klikněte.

Podobným stížnostem chtějí nyní železničáři zabránit dvěma novými vyhřívanými čekárnami. Vznikají také venkovní přístřešky. „Zajistíme i nápojové automaty a drobné občerstvení, přístup k vodě. K dispozici budou také pokladny dopravců,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.