K vybudování této mimoúrovňové křižovatky za zhruba 100 milionů korun došlo podle zástupců Plzeňského kraje s předstihem. „Jde o napojení první a druhé etapy městského okruhu, konkrétně silnice II/605 v úseku Chebská. Práce na dobudování celého okruhu vychází časově tak, jak jsou naplánované podle harmonogramu, tedy na konec února. Tato část obchvatu, kterou otevíráme, je dokonce hotová s šestiměsíčním předstihem,“ informoval ve středu náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.

V rámci stavby západního obchvatu, který propojí Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí, ještě schází dodělat povrchové vrstvy, zemní práce nad některými biokoridory a protihlukové stěny. Hotovo je tedy více než 80 procent obchvatu.

Západní okruh o délce šest kilometrů vyjde celkem na 2,3 miliardy korun. „K výraznému prodražení stavby nedojde. Myslím si, že to bude maximálně v jednotkách procent,“ dodal Čížek.

Nová tramvajová trať, Opavská ulice, Ostrava-Poruba, 31. 8. 2022
Tramvaje jsou zpět v Ostravě-Porubě. Práce za čtvrt miliardy však ještě nekončí

Podle hlavního stavbyvedoucího Matěje Brože ze společnosti Berger Bohemia, která spolu s Metrostavem západní obchvat staví, je stavba náročná hlavně svým rozsahem. Kvůli válce na Ukrajině byl také problém s odlivem ukrajinských dělníků. „Náročné je proto vypořádat se s tím, že chybí dělníci na práci, “ řekl Brož.

Velká potíž je v současné době podle něj také se stavebním materiálem, ať už jde o ocel, asfalt nebo pryskyřici pro izolační materiály. „S materiály obecně je teď opravdu problém. Dostupnost izolací na světových trzích je hodně omezená tím, že většina výrobků pochází z východní Evropy. Nejvíce podražila určitě ocel,“ zhodnotil dále šéf stavby.

Stavba obchvatu započala už v roce 2009 nultou etapou, kdy byl za 174 milionů korun vystavěn kruhový objezd na Borských polích. Na ni navázala etapa první, při níž byla od září 2012 do září 2014 za téměř miliardu korun vybudována komunikace od Domažlické ulice do Křimic.

V současnosti se buduje druhá, závěrečná etapa.