Podle manažera klubu Martina Gretschmera má paintballová bitva utužit kolektiv třídy a zlepšit jejich vztah s učiteli. „Neposílejte již vaše žáky do ZOO či na prohlídku hradu, dopřejte jim zábavu, pohyb a radost z vítězství,“ uvedl Gretschmer mimo jiné v e–mailu.

Mnoho ředitelů nabídka pohoršila, hlavně v souvislosti se střelbou na školách v Americe a Německu. „Nemám vůbec nic proti sportu ani paintballu, ale tohle vnímám jako výsměch učitelům, kteří mají plné ruce práce nejen s nechutí žáků učit se, ale hlavně s jejich nechutí respektovat dospělé a učitele,“ rozzlobila se například ředitelka brněnské základní školy Hamry Karla Havelková.

Ředitelka základní školy ve Staňkově ulici Jana Hlaváčková její rozčilení chápe, i když ona k záležitosti přistupuje mírněji. „Sama jsem se nad tím pozastavila, ale pochopila jsem, jak to bylo myšleno. Nešlo o útok na učitele, jen o něšťastný reklamní tah. Já z toho aféru nedělám, také se do toho ovšem nehodláme zapojit,“ upozornila Hlaváčková.

Učitelé to prý špatně pochopili

Manažer klubu Gretschmer rozeslání e–mailu hájí tím, že ředitelé jej špatně pochopili. „Výzva Zastřelte si svého učitele je modifikací akce Zastřelte si svého šéfa, která bývá častá ve firmách. Tam jsme nikdy žádné negativní reakce neměli. Navíc výzva byla určená učitelům a bylo čistě na nich, jakou formou to případně svým žákům předloží,“ vysvětlil Gretschmer.

Dodal, že krátce po té, co se dozvěděl o odmítavých reakcích, rozeslal ještě vysvětlující e-mail s omluvou. „Přesto musím bohužel říct, že jsme zklamáni z reakcí škol, které obrátily celou výzvu proti nám a obviňují nás z podněcování násilí vůči učitelům,“ dodal Gretschmer.

Psycholog označil e-mail za nechutnost

Odborníci s řediteli nicméně souhlasí. Brněnský psycholog Tomáš Novák označil e–mail za nechutnost. „Nemám nic proti humoru, ale vždy je třeba vnímat kontext. A v situaci, kdy střelba ve školách je v Americe nebo v Německu smutnou skutečností, je tenhle humor příliš drsný a přes míru,“ myslí si psycholog.

Podle něj dospívající dítě nemusí nadsázku pochopit. „Člověk k chápání ironie a nadsázky časem dozrává a v mládí ještě nemusí mít vnímání tak vyvinuté,“ upozornil Novák.

Také brněnský odborník na reklamu a marketing Petr Lesenský vnímá e–mail z etického hlediska negativně. „Jako reklamní tah je to bezchybné. Je v tom přesně ten aspekt skandální reklamy, který se dnes hodně využívá. Ovšem z etického pohledu, když agresivita mladých lidí je jedno z nejaktuálnějších témat dnešní společnosti, je to pochybné,“ řekl Lesenský.