Některé Znojmáky nezvyklá podívaná na horizontu Kraví hory dokonce zmýlila natolik, že se domnívali, že na trati hoří vlaková souprava.

„Broušení kolejí trvalo tři noci, vždy mimo provoz, a skončilo nocí z pátku na sobotu,“ shrnul přednosta znojemské stanice Ladislav Sviták.

„Koleje se brousí proto, aby byly absolutně hladké a pouze na nových tratích. Jde totiž o definitivní povrchovou úpravu, jakousi třešinku na dortu. Nové koleje se při pokládce nejprve svaří, pak podbijí a aby byly zcela hladké, tak úplně nakonec se právě brousí. A právě při práci brusné vlakové soupravy vznikají jiskry, které mohou vypadat až jako ohňostroj. Právě proto se tyto práce dělají především v zimě, kdy je malé riziko eventuálního vzniku požáru a samozřejmě v noci, kdy na kolejích není provoz,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.