Obchodujete se zahraničními partnery a hledáte nového dopravce? Nevíte, zda se máte obrátit na velkou nebo malou přepravní společnost? Podívejte se na naše tipy.


Flexibilita a kvalita
V dnešní době již zcela neplatí, že velká firma je schopná zajistit přepravu rychleji a má kvalitnější servis než malá firma. Čím je firma větší, tím mohou být její procesy složitější. U nadnárodních logistických firem se často setkáváme s tím, že objednávka přepravy jde výhradně přes obchodní oddělení a dispečer se zákazníkem nekomunikuje, ten má na starosti řidiče, dopravce, resp. sklady. Informace putují k zákazníkům déle a rovněž se hůře přizpůsobují služby na míru. Malí dopravci mají naopak tu nevýhodu, že často nestačí kapacita vozového parku k tomu pokrýt zákazníkovy potřeby. Pro zákazníka to znamená nutnost zvolit takového dopravce, který má jednak dostatečné kapacity a jednak je flexibilní.


„V naší firmě dbáme na to, aby měl jeden člověk na starosti celou zakázku, komunikoval jak se zákazníkem, tak s řidičem, resp. dopravcem a měl neustále přehled o pohybu zásilky a termínu dodání. S kapacitou problémy nemáme. Kromě vlastního vozového parku využíváme vozidla zahraničních partnerů a smluvních tuzemských dopravců.", říká Atanasios Iliopulos, jednatel GTL.


Specializace
Někteří dopravci nabízejí celosvětové pokrytí a všechny druhy dopravy, jiní se specializují na jednu oblast. U velkých firem má zákazník jednodušší práci v tom, že komunikuje s jedním člověkem a ten mu zajišťuje přepravy po celém světě. Může se však stát, že se zákazníkovi nedostane stejně kvalitní servis ve všech destinacích, protože se jedná často o předání zásilky zahraničním pobočkám a dodavatelům a hůře se přepravy kontrolují.
Naše firma se již 20 let zaměřuje na Balkán. Tato specializace nám umožňuje neustálé zlepšování služeb, rozšiřování sítě a větší znalost tohoto trhu. Pracují u nás rodilí mluvčí z těchto zemí a v zahraničí máme buď vlastní zastoupení (Řecko, Turecko), nebo dlouholeté partnery. Známe balkánské jazyky i tamní mentalitu a přepravy jsou spojeny s bezproblémovým předáváním informací od dodavatelů příjemcům, se zajištěním cross-docku, skladování, celních služeb i pojištění.", doplňuje Atanasios Iliopulos.


Cena
Dle průzkumů řadí zákazníci cenu na druhé místo za kvalitu přepravy. Při porovnávání nabídek dopravců dávejte pozor na to, co všechno kalkulace obsahuje. Doporučujeme si vyžádat cenu včetně pojištění a od odesílatele k příjemci.

KOMERČNÍ PREZENTACE