Ona zmíněná šestka, konkrétně rok 1986, znamenala konec nejenom legendární éry brněnského přírodního okruhu, ale byla i labutí písní mistrovství Evropy cestovních automobilů. A v témže roce zemřela i výrazná a exotická postava původního Masarykova okruhu, siamský princ Bira.
Ve vývojovém datu chronologie brněnských závodů se však zrodil nový seriál, který v letošním roce pozvedl číši k oslavě svých šestnáctin (a opět ta šestka na konci!) a jenž na mosteckém okruhu, který je součástí vytrvalostních závodů, slavil padesáté repete svého děje.
A to, že vše souvisí se vším, potvrdil taktéž počin komentátora těchto závodů, pod jehož pracovní a finanční taktovkou vznikla soustava žulových monumentů v nejproslulejší Farinově zatáčce původního okruhu, zbudovaná v úctě k největšímu motoristického podniku na území bývalého Československa, otevřená v září roku 2016 pod názvem „Památník Farinova zatáčka".

Zdroj: AssetMedia

Tedy jedenapadesátý závod odstartuje zelené světlo semaforu automotodromu další padesátku vytrvalostní série s nebližším cílem stého jubilea, a rozhodně i dále.
Letošní automobilový maratón doznal nového ošacení ve střihu svého názvu i materiální podpory společnosti MAKPAK s.r.o., prezentující se balícími stroji, technologií a zařízením, kdy závod obdržel vytrvalostí dovětek ENDURANCE.
Le Brno, jehož termín má datum 22. října 2016 na trati automotodromu, bude završením letošní vytrvalostní série sestávající ze dvou brněnských termínově vnějších závodů a dvojicí vnitřních klání v Mostě, kdy součet bodů za jednotlivá umístění bude v hlavním městě rychlých kol podtržen, sečten a dojde k vyhlášení přeborníků jednotlivých divizí v letošním roce.
Výraz amatérský závod, vepsaný do označení tohoto automobilového klání, může svádět k jednoduchosti v pohledu na tento druh automobilového měření sil.
Avšak pravý opak je pravdou! Úroveň a kvalita mnohých vozů si nikterak nezadá s automobily s definicí profesionality.
O tom se mohou přesvědčit ti, kteří přijdou do ochozů brněnského automotodromu, kdy vstup je nejenom zdarma, ale návštěvníci si budou moci prohléhnout i boxové zařízení a závodní dění v něm ukryté, včetně pohledu z terasové plochy, případně tribun, kdy tak budou moci sledovat start i další průběh závodu doslovně z ptačí perspektivy. Ke spektru diváckého náhledu náleží rovněž celý prostor závodiště včetně proslulého stadionu a dalších zajímavých partií okruhu.
Značky jednotlivých strojů, mají nejenom svůj věhlas, ale i patřičnou rychlost a výkon. Otevřeme-li soupisku nejvýkonnější 6. divize, tak se setkáme nejenom s osvědčenými BMW, jejichž výkony se pohybují řádově kolem hranice 350 – 380 koní, ale i se supervýkonným Porsche, jehož motor vyprodukuje sílu 520 koňských sil! Svým příslovečným zrnem do mlýna bude toto úsloví potvrzovat i otevřený vůz Radical, jenž sice nepatří k absolutní špici rychlostního charakteru, ale k nejlehčím a nejspolehlivějším vozům celého startovního pole. Jeho zmíněné vlastnosti mu umožňují rychlou akceleraci, kratší brzdnou dráhu a stabilitu v průjezdu zatáček, kdy souhrnem toho všeho bylo např. jeho vítězství v jubilejním 50. závodě na trati mosteckého autodromu, kde zvítězil nejen ve své divizi, ale i v neoficiálním celkovém pořadí. Raritou je, a v Brně též bude, účast dieselového motoru VW Golf, který díky úspornému požadavku své pohonné jednotky a spolehlivosti, obsazuje častokrát nejvyšší vítězný stupeň.

Zdroj: AssetMedia

Specifikem závodu bývá mnohdy jeho vstupní fáze, kdy nasazená rychlost jakoby se míjela s podstatou vytrvalosti, ale je spíše příznakem sprintérských soubojů, které trvají v těsném kontaktu až do servisních zastávek nebo poruchy. Jako příklad lze uvést stroj futuristické vizáže s názvem Praga, jemuž často náleží čelní pozice postartovního dění.
V obdobném duchu lze hovořit i o ostatních divizích, v nichž se o pořadí jednotlivých strojů rozhoduje až v závěrečné partii závodu.
Vytrvalostní závod MAKPAK ENDURANCE LE Brno pod "organizačním safety carem" ARC Brno, tak bude přehlídkou velkých bojů, jezdeckého umění, virtuozity mechaniků, zosobněné více jak čtvrtinou stovky závodních vozů, jejichž amatérští týmoví zástupci odvádějí vrcholovou práci na vysoké profesionální úrovni.
Podívejte se na fotogalerii z předchozího závodu ZDE.

Podmínky účasti, info a časový rozvrh ZDE.

Jiří Řezáč
komentátor závodu

KOMERČNÍ PREZENTACE