Co v našich krajích vyvolá spíš úsměv, v jiných krajích může přinášet praktický užitek. V přelidněné a chudé Číně je malé levné elektrické auto vítaným způsobem dopravy pro řadu lidí z vesnic a menších měst, kteří do této doby chodili dlouhé vzdálenosti pěšky nebo využívali přeplněnou hromadnou dopravu. Na jedno dobití mohou v podobném autě-skútru urazit až 100 km. Nejlevnější vozidla lze pořídit v přepočtu už od 30 tisíc Kč, konkrétní auto zachycené na následujícím videu se prodává za 60 tisíc Kč.

Na popojíždění mezi vesnicemi, kde obecně není moc velký provoz, to možná stačí. Elektrická miniautíčka jsou ale zároveň kritizována pro nedostatečné bezpečnostní vybavení (srážka s větším autem z nich nadělá palačinky a pasažéři nebudou mít šanci přežít), v některých jsou dokonce použity podřadné olověné akumulátory, což je v rozporu s ekologickými cíly výrobců elektrických vozidel i čínské vlády, která výrobu elektromobilů všemožně podporuje.

Na druhé straně ale tato nízkorychlostní jezdítka Číně výrazně zvyšují statistiky ohledně prodaných aut na elektrický pohon. Za rok 2017 Číňané nakoupili 1,75 milionu elektromobilů a očekává se, že letos prodeje dosáhnou magické hranice dvou milionů. Na světových trzích tato čísla vyhlížejí velice působivě a obecně se usuzuje, že čínská výroba brzy převálcuje slavnou americkou Teslu.

Statistiky ale zatím nerozlišují levně vyrobená elektrická vozítka ála skútr na čtyř kolech od plnohodnotných elektromobilů splňujících dnešní standard z hlediska komfortu i bezpečnosti. Je nasnadě, že vysoká prodejní čísla se v Číně týkají zejména prvního typu, kdežto ten druhý se zdaleka neprosazuje tak snadno. Důvodem je pochopitelně odpovídající cena - pro srovnání, nejlevnější "standardní" čínský elektromobil byl na náš trh uveden před dvěma lety za 449 900 korun.